برخي از سياستمداران انگليسي معتقدند از سرگيري روابط بين انگليس و ايران شايد به حل‌وفصل مسائل حل‌نشده بين اين کشور و غرب از جمله پرونده هسته‌اي منجر شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره: لندن و تهران پس از گذشت دو سال از قطعي روابط بين دو طرف، از تبادل ديپلمات خبر دادند و ويليام هيگ وزير خارجه انگليس اعلام کرد کشورش کاردار غير مقيم تعيين خواهد کرد که به زودي به تهران خواهد رفت.

تهران نیز همانند لندن از تعيين کاردار غير مقيم در انگليس خبر داد.

از طرف ديگر هيگ تأييد کرد مذاکرات ژنو در خصوص برنامه هسته‌اي ايران پيشرفت خوبي داشته است.

ناصر بدري خبرنگار الجزيره در انگليس در گزارشي گفت آيا ازسرگيري روابط ديپلماتيک بين لندن و تهران نتيجه آن چيزي است که برخي مسئولان انگليسي آن را پيشرفت در حل‌وفصل برنامه هسته‌اي ايران مي‌دانند؟ يا تلاش براي ساخت پلهاي اعتماد و ارتباط با تهران است؟

بدري افزود اين بخشي از پرسشهاي زيادي است که برخي نمايندگان مجلس عوام از هيگ پرسيدند.

الجزيره سپس بخشي از اظهارات هيگ را در مجلس عوام پخش کرد.

بدري گفت ناظران اقدام هيگ به تعيين کاردار غير مقيم انگليس در ايران را در چارچوب گامهاي نزديکي توصيف کرده اند که دو طرف برداشته‌اند.

«فابيون هميلتون» عضو مجلس عوام انگليس که به ايران نيز سفر کرده معتقد است تهران در بسياري از پرونده هاي خاورميانه به بازيگر اصلي تبديل شده است و نمي توان اين کشور را ناديده گرفت.

هميلتون گفت: حضور ديپلماتها در تهران بهتر از عدم حضور آنهاست تا پيشرفتي سياسي حاصل شود. اگر بتوان با ايراني‌ها با هوشمندي صحبت کرد؛ که آدمهاي هوشمندي هستند و برنامه‌هاي خاص خودشان را دارند اين بهتر از زبان تهديد است.

بدري افزود برخي از سياستمداران انگليسي در مجلس عوام انگليس معتقدند ازسرگيري روابط ديپلماتيک بين انگليس و ايران مناسب‌ترين گام است زيرا از نظر آنها چه بسا به حل بسياري از مسائل حل نشده بين ايران و غرب به ويژه در ارتباط با پرونده هسته اي اش منجر شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار