مدیر فنی شرکت شهرک های صنعتی استان کرمانشاه گفت: احداث اولین شهرک صنعتی مرزی در قصرشیرین نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی منطقه بخصوص رفع معضل بیکاری دارد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ˈآرش حسینیˈ گفت:خریداری و تملک بخشی از اراضی مورد نیاز برای این شهرک انجام شده و پیمانکار نیز مشغول عملیات خاکبرداری و راه سازی خیابان های شهرک است.


وی با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت 75 هکتار در حال احداث است، اعتبار اختصاص داده شده به آن را 50 میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: هم اکنون حدود 20 میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص داده شده است.

مدیر فنی شرکت شهرک های صنعتی استان کرمانشاه افزود: از 75 هکتار اراضی برای احداث این شهرک صنعتی مرزی، 50 درصد آن اراضی ملی و مابقی مربوط به زارعین قصرشیرینی است که خرید این املاک در دستور کار شرکت شهرک های صنعتی استان قرار دارد.

حسینی یادآور شد: احداث شهرک صنعتی مرزی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان است که در حد فاصل مرز پرویزخان تا پایانه مرزی خسروی در مسیر جاده کمربندی و نوار مرزی قصرشیرین احداث می شود.

وی اضافه کرد: احداث این شهرک با توجه به نزدیکی آن به مرز عراق و مجاورت آن با دو پایانه رسمی ˈپرویزخان و خسرویˈ قابلیت سرمایه گذاری فراوانی دارد ضمن اینکه تولیدات واحدهای مستقر در این شهرک می تواند قابل استفاده در بازارهای داخلی و خارجی باشد که این امر مشوق خوبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرک است.

حسینی،، کاهش هزینه های تولید، حمل و نقل، نزدیکی به نقطه صفر مرز و فراهم بودن زمینه صادرات از مهمترین ظرفیت های این شهرک است که سرمایه گذاری در آن علاوه بر سودآوری، رونق اقتصادی منطقه را نیز بدنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه بزودی شبکه 20 کیلو ولت برق و سال آینده آب مورد نیاز شهرک صنعتی مرزی قصرشیرین با همکاری امور آب و شرکت برق منطقه ای تامین می شود، از آماده شدن اراضی شهرک برای واگذاری به بخش خصوصی خبر داد.

وی در خصوص زمان آغاز مرحله واگذاری زمین به متقاضیان ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی در این شهر را اواخر امسال و یا اوایل سال 93 اعلام کرد و گفت: این امر بدلیل کندی پیشرفت عملیات مین روبی و مین یابی حاصل شده است.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 25 هزار نفر جمعیت و 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد.    ش ك

برچسب ها: کرمانشاه ، شهرک ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.