معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از کاهش 12 درصدی تولید عسل در این استان در سال جاری به نسبت سال گذشته به دلیل شرایط نامساعد جوی خبر داد.

 به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران ،جعفری میزان تولید عسل استان را امسال هزار و هشت تن ذکر کرد و گفت: از این میزان 996 تن آن حاصل تولید کلنی های مدرن و 12 تن آن مربوط به کلنی های بومی است.
به گفته وی سرشماری کلنی های زنبورعسل استان از ششم الی یازدهم مهر ماه امسال توسط 22 اکیپ آمارگیری از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها ،اتحادیه و شرکت های تعاونی زنبورداران انجام شد.جعفری در ادامه گفت: براساس اطلاعات این سرشماری، تعداد 163هزار کندو زنبور عسل با جمعیت در استان وجود دارد که از این تعداد 152 هزار معادل 93 درصد کلنی مدرن و 11 هزار معادل هفت درصد کلنی بومی است که در قیاس با سال گذشته حدود 27 درصد رشد نشان می دهد.
وی در پایان گفت : نتایج سرشماری نشان می دهد که شهرستان سقز از نظر تعداد کلنی (33 درصد) و تولید عسل ( 29 درصد) و تعداد زنبوردار ( 34درصد) در رتبه اول استان قرار دارد و شهرستان های سنندج ، مریوان و کامیاران در رتبه های بعدی قرار گرفته اند./س
برچسب ها: عسل ، تولید ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.