با حضور آيت الله واعظ طبسي، نماينده ولي فقيه در خراسان و توليت آستان قدس رضوي، مراسم هفتين روز درگذشت مرحوم حاج حبيب الله عسكر اولادي در حرم مطهر رضوي برگزار شد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،در
اين مراسم كه علما، فضلا و طلاب حوزه علميه خراسان، مديران استاني و آستان قدس رضوي و زائران و مجاوران بارگاه منور رضوي جضور داشتند، پس از قرائت قرآن و مرثيه سرايي، آيت الله سيد احمد علم الهدي امام جمعه مشهد مقدس به سخنراني پرداخت.

وي اظهار داشت: تفاوت یادبود بزرگان با بقیه یادبودها این است كه در یادبود اين عزیزان درس زندگی میگیریم.

عضو مجلس خبرگان رهبري افزود:‌ درگذشت بزرگان، شخصیتها و عناصر موثر در جامعه، آموزگار زندگی و حیات در عرصههای اجتماعی و در رهگذر عمر انسانی است.

وي با بیان اینکه مرحوم عسكراولادی از افتخارات انقلاب و نمونه یک مجاهد نستوه بود، گفت: وی همواره از امام و رهبری پیروی میکرد و سراسر حیات اجتماعی و انقلابی او آموزنده بود.

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: هر جریان اجتماعی و سیاسی نماد و جوهرهای دارد که بهعنوان محور آن جناح و جریان سیاسی به شمار میرود، این نماد و جوهره به عنوان عنصری موثر در یک جریان اجتماعی و سیاسی که در خط ایمانی قرار میگیرد باید مولفهها و شاخصههای شفافی داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مرحوم عسگراولادی، بهعنوان جوهره و عنصر موثر و انقلابی و با استقامت در خط ایمانی است، تصریح کرد: عسگراولادی یعنی تابلو 64 ساله عمر انقلابی و مجاهدتهای نستوه كه با پيروي از مكتب عاشورا و درس گرفتن از زندگي امام حسين(ع) با تمام وجود و جان و مال خود در راه خدا جهاد نمود.

وی در پايان گفت: با وجود تلاش برخی سودجویان و جریانهای سیاسی براي مصادره نظر مرحوم عسگراولادی در فتنه 88 به نفع خود، مرحوم عسكر اولادی هیچگاه و هیچ لحظهای با رهبری زاویه پیدا نکرد و کارنامه درخشان وی در عرصه انقلاب نشانگر این مسئله است.

حبیبالله عسگراولادی از مبارزان انقلاب اسلامی و دبیر کل جبهه پیروان خط امام ، 14 آبان امسال همزمان با نخستین روز ماه محرمدر سن 82 سالگی درگذشت س/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.