در آستانه عاشوراي حسيني جمعي از ذاكران نوجوان و نوغلامان خاندان عصمت و طهارت(ع) شهر مشهد به حرم مطهر رضوي مشرف شدند.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،300 نفر از مداحان و مرثیهسرايان نوجوان مدارس شهر مشهد در قالب برنامههاي زمزمههاي عاشورايي كه در رواق دارالهدايه حرم مطهر رضوي برگزار شد، براي عرض تسليت به محضر حضرت رضا(ع) مشرف شدند.

مصطفوي يكي از مداحان و ذاكران اهلبيت(ع) با اشاره به اهميت و نقش مداحي در توسعه تشيع و برگزارى شعائر و مراسم مذهبى اظهار داشت: اگر كسي براي امام حسين(ع) نوحهخواني و مديحه سرايي كند، هر نفسي كه ميكشد نفس او عبادت به حساب ميآيد و به طاعت حق پرداخته است.

وي با بيان اينكه اصل در عزاداریهای امام حسین(ع) رعایت اصول و شرع است، گفت: مداحان و مرثیهسرایان اهل بيت(ع) بايد همواره اهل معرفت و شناخت باشند و با واقعه بزرگ عاشورا و اهداف قیام امام حسین (ع) آشنایی کامل داشته باشند.

وي افزود: عزاداری امام حسین (ع) علاوه بر شناخت امام بايد هدف ایشان از قيام را نيز مشخص كند و مداحان باید قبل از اجرای هر مراسم این مهم را برای مردم بازگو کنند و صرفا سینهزنی و نوحهخوانی نشان ارادت به اهل بيت(ع) نيست.

ذاكر و مديحه سراي اهل بيت(ع) با اشاره به اين كه مداحي يك هنر است و آدم بايد اين مهارت را كسب كند تا يك مداح واقعي شود، عنوان كرد: نقش شما ذاكرين و مداحان، سیراب کردن تشنگان مکتب و سیره امام حسین(ع) است و از اين رو شما نقشی بسیار مهم در نشر فرهنگ عاشورايي داريد.

وی رعایت ادب و شور و نشاط را لازمه انجام فعاليتهاي معنوي و ديني ذكر كرد و گفت: اين دو اصل از مهمترین درسهای بزرگ عاشوراست که باید برای ترویج آنها در جامعه فرهنگ سازی شود س/

برچسب ها: تشرف ، نوغلامان ، حرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.