بعد از شروعی نامناسب به نظر می رسد که Apple Maps محبوبیت خود را بدست آورده است.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ اپل سال گذشته سرویس مخصوص خود را جايگزين Google Maps کرده بود، سرویسی که در آن دوره انتقادات زیادی را متوجه خود کرده و با مشکلات مختلفی روبرو شده بود. حال به نظر می رسد که این اپلیکشن روزهای بد خود را پشت سر گذاشته و در حال بدست آوردن محبوبیتی است که از آن توقع می رود. در ماه سپتامبر ۲۰۱۳ و به گفته comScore حدود ۳۵ میلیون کاربر iOS از آن استفاده کرده اند.


از سوی دیگر تعداد کاربران Google Maps به شدت کاهش داشته و به عدد ۲۰ میلیون کاربر در سال رسیده است که قطعا خبر خوبی برای گوگل به حساب نمی آید.

قبل از معرفی Apple Maps، حدود ۸۱ میلیون کاربر از ۱۰۳.۶ میلیون کاربران اندروید و آیفون از سرویس Google Maps استفاده می کردند. بعد از گذشت ۱ سال و با توجه به افزایش تعداد کاربران اسمارت فون به ۱۳۶.۷ میلیون، شاهد کاهش کاربران Google Maps به حدود ۵۸.۷ میلیون بوده ایم.

داده های comScore نشان می دهد که حدود ۳۵ میلیون نفر کاربران آیفون حداقل یک بار در ماه از Apple Maps استفاده می کنند (در مجموع در ایالات متحده حدود ۶۰.۱ میلیون کاربر آیفون وجود دارد). این درحالیست که حدود ۳۵ میلیون از کاربران iOS از سرویس Google Maps در سپتامبر ۲۰۱۲ استفاده می کردند که این تعداد به حدود ۶.۳ میلیون نفر در سال جاری رسیده است، یعنی حدود ۸۰ درصد کاهش در طول یکسال.


دریچه فناوری اطلاعات در شبکه های اجتماعی

           


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.