گريستن بر ابا عبدالله الحسين (ع) دل را پاك و تطهير قلب را آسان مي كند.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،حجت‌الاسلام ‌و المسلمين حسين حلوائيان در ویژه برنامه فرهنگی ومذهبی «زمرمه‌هاي عاشورايي» عنوان كرد: زدودن آلودگی از قلب برای دریافت نور الهی سختی و زحمت بسیار دارد، اما اشک بر امام حسین(ع) این راه را آسان می‌کند
.

وي با اشاره به مقدمات ایجاد حس اطاعت از امامان و ائمه معصومین(ع) گفت: مقامي از عبودیت به نام اطاعت وجود دارد که انسان باید مطیع فرمان ولی امر الهی باشد و این اطاعت جز با تطهیر قلب حاصل نمی شود، اگر قلب انسان تطهیر شود، کبوتر مشیت الهی در آن لانه مي‌كند و آدمی به مقام تسلیم می رسد.

وی افزود: گریه بر مصیبت اباعبدالله الحسین(ع) سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای تطهیر قلب است و زمانی که قلب انسان پاک شود، محبت اهل بیت(ع) که نجات بخش انسان‌هاست، بر دل آدمی جاری می شود.

اين كارشناس مذهبي با اشاره به نقش انوار الهی در قلوب مومنان تصریح کرد: نتیجه بهره‌مندی از نور الهی، انتخاب راه و حرکت به سوی پروردگار عالم است. امکان ندارد کسی که خورشید را همراه دارد، ذره ای گمراه شود و به بیراهه برود؛ دل مومن نوري است که اگر با حکمت الهی همراه شود، یقینا به مقصد می رسد.

وی افزود: وظیفه‌ی امام امت تابیدن نور الهی بر قلوب مؤمنان است.

حلوائيان عنوان کرد: نور معنويت درك كردني است و اگر خداوند روزی این نور را از انسان بپوشاند، هیچ بنده ‌ای انسان را دوست نمی‌دارد. اما پذیرفتن ولایت الهی، محبت و دوستی اهل بیت(ع) در وجود آدمی، انسان را محبوب خلق مي‌كند/س.

برچسب ها: گریه ، تطهیر ، قلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.