اینجا زنجان است ،بار دیگر ندای یا ابوالفضل در این شهر طنین انداز می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ، پس از ماه‌ها انتظار ماه محرم فرا رسید ماه عزای حسین(ع)، ماهی که جلوه‌گاه حقیقت ولایتمداری و شهادت در راه خدا و اسلام است وامروز در هشتم ماه محرم شور و شعور حسینی خود را در زنجان جلوه‌گر می‌کند تا با فریاد یا عباس عاشقان اباعبدالله اعلام کنند که در زنجان «یوم‌العباس» است.

کنگره و اجتماع عظیم عاشقان حسین(ع) در یوم العباس روزی که عاشقانه‌هایش به نام عباس علمدار رقم می‌خورد و همه در آستانه روز واقعه، فریاد یا عباس سر می‌دهند.

فردا فریاد «یل یاتار  طوفان یاتار یاتماز حسینن پرچمی» مردم زنجان در جهان طنین‌انداز می‌شود و اقیانوس جوشان مردم جلوه‌ای باشکوه و عظیم از عشق و ارادت به سرور و سالار شهیدان نشان می‌دهد.

باید در زنجان باشی تا بدانی هشتم ماه محرم، زنجان حال و هوای دیگر دارد متفاوت‌تر و باشکوه‌تر از هر روز،مردم شهر زنجان از کودک، جوان و زن و مرد همه و همه در تدارک برای برپایی این اجتماع عظیم هستند، این حرکت به یک فرهنگ اصیل و تاثیرگذار در شهر و استان زنجان تبدیل شده است.

حاشیه خیابان‌ها، مسیر دسته عزاداری حسینیه، مملو از انبوه مسافرانی می‌شود که از شهرها و روستاهای اطراف و بسیاری از استان‌های دور به زنجان آمده‌اند تا در کنگره بزرگ عاشقان حسین(ع) شرکت کنند.

آری اینجا زنجان است، پایتخت عشق و شور حسینی، شهر آنان که عشقشان روز هشتم محرم و حرکت در دسته عظیم عزاداری است.

دسته حسینیه اعظم حال و هوای دیگر دارد باید عاشق بود و درک کرد بی‌عشق اهل بیت(ع) و شهدای ظهر عاشورا نمی‌توان در این راه قدم نهاد زیرا اگر عشق حسین (ع) را نداشته باشی در طی مسیر رهپویان عاشق حسین (ع) نمی‌توانی ثابت قدم باشی پس عشق و عاشق واقعی باید تا در انبوه جمعیت غوطه‌ور شد تا فریاد روز عاشورای حسین(ع) را لبیک گفت.

امروز مردم زنجان می‌سرایند «ای شمع حرمخانه / قربانین اولوم العباس»، امروز  آئین باشکوه عزاداری حسینیه اعظم نمود عینی از اتحاد و وحدت مسلمانان می‌شود تا باری دیگر جهانیان پایتخت شور شعور حسینی را نظاره‌گر باشند.

همه ساله هشتم ماه محرم، مقارن با شب تاسوعای حسینی، خیل عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابا الفضل‌العباس(ع)، قمر منیر بنی‌هاشم، در قالب دسته عظیم عزاداری از حسینیه اعظم زنجان به ‌طرف امام‌‌زاده حضرت سید ابراهیم(ع) حرکت می‌‌کنند، این روز در زنجان به «یوم‌العباس» مشهور است.

مراسم عزاداری امروز پس از نماز ظهر و عصر از داخل مسجد حسینیه اعظم زنجان آغاز می‌شود.

با جمع شدن عزاداران حسینی، حرکت به سوی امامزاده سید ابراهیم آغاز و مسیر بین حسینیه و امامزاده سید ابراهیم مملو از عاشقان اباعبدالله می‌شود./س

برچسب ها: یل ، یاتار ، طوفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.