جان کری وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه بی‌بی‌سی گفت: هیچ کدام از اختلافات بین کشورهای 1+5 و ایران آنقدر بزرگ نیست که مانع دستیابی به توافق شود. کری با این حال ادامه داد که باید مطمئن شویم که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی؛ وزیر خارجه آمریکا گفت: ما اکنون برای رسیدن به توافق بسیار بسیار نزدیک هستیم. به گفته کری رفع اختلافات بین ایران و آمریکا نیازمند زمان است. 

جان کری همچنین اظهار داشت: آنها باید بدانند که یک استانداردی برای اینکه احتمالا بتوانند کاری را انجام دهند وجود دارد که این استاندارد باید فراهم شود.

وی در ادامه مدعی شد‌ کشورهای مذاکره‌کننده با ایران در روز آخر مذاکرات ژنو نسبت به پیشنهاد روی میز متحد بودند، اما مذاکره کنندگان ایرانی احساس کردند باید برگردند.

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که کار کردن بر روی اختلافات میان آمریکا و ایران احتیاج به زمان دارد و گفت: ما حدود 35 سال با یکدیگر صحبتی نداشتیم. ما به اندازه‌ای که در این 30 ساعت با یکدیگر گفت‌وگو می‌کردیم، در این 30 سال اخیر گفت‌وگو نکرده بودیم.

کری تصریح کرد که مهم و حیاتی است که مطمئن شویم ایران برنامه تسلیحات هسته‌ای ندارد و مذاکرات درباره غنی‌سازی در حال پیشرفت است.

خاطرنشان می شود محمد جواد ظریف در پاسخ به ادعای کری که تلاش کرد ایران را مسئول به نتیجه نرسیدن گفتگوهای هسته ای ژنو بداند در صفحه توئیتر خود نوشت: بازی با کلمات نمی‌تواند واقعیات بین پنجشنبه ساعت 6 بعدازظهر تا شنبه ساعت 5:45 بعدازظهر را تغییر دهد.

وزیر خارجه کشورمان افزوده است: ما به تعامل سازنده متعهدیم. حرکت بر مبنای برداشتن گام‌های همسان، کلید دستیابی به اهداف مشترک است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار