مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند گفت: این پالایشگاه با بهره گیری ازدانش فنی بومی توانسته به مدرنترین مرکز پالایشگاهی خاورمیانه ارتقا یابد که این امر افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی است.

 میرقادری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، در جریان بازدید هیات متخصصین پالایشگاهی عراق از این شرکت افزود: راه اندازی طرح توسعه این پالایشگاه در شرایط تحریم اقتصادی نشان از توان و تعهد بالای متخصصان صنعت نفت ایران است.
وی گفت : سرمایه اصلی نظام درنیروی انسانی کارآمد و مبتکر است که موفقیت این پالایشگاه در افزایش ظرفیت محصولات از 170 هزار بشکه به 250 هزار بشکه در روز شاهد این مدعا است.
مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند گفت: از بخشهای قدیمی این پالایشگاه واحدهای تقطیر با ظرفیت 150 هزار بشکه در روز، واحد تبدیل کاتالیستی با تولید بنزین سوپر و واحد کاهش گرانروی که ته مانده برج تقطیر در خلا برای سوخت نیروگاهها است که امروزه این نفت کوره در واحدهای طرح توسعه به بنزین یورو 4و 5 تبدیل می شود.
وی افزود : سیاست وزارت نفت در سال 1382 بر افزایش محصولات پالایشگاهی شازند بر اساس استانداردهای روز دنیا قرار گرفت و ایجاد واحدهای طرح توسعه پالایشگاه با اهدافی نظیر افزایش تولید بنزین از پنج میلیون لیتر به 16میلیون لیتر در روز و افزایش ظرفیت پالایشی از 170 هزار بشکه به 250 هزار بشکه در روز طرح ریزی شد که یکی از اهداف آن نیز تغییر نفت خام سبک اهواز آسماری به نفت خامهای سنگین و تولید محصولاتی با استانداردهای روز دنیا و کاهش آلاینده های زیست محیطی بود.
میر قادری گفت : واحد تقطیر دو این پالایشگاه هم اینک توانسته با ظرفیت 80 هزار بشکه در روز و واحد بنزین سازی شماره دو با ظرفیت 33 هزار بشکه در روز و روزانه تولید سه میلیون لیتر بنزین سوپر، واحد آیزومریزاسیون با تولید بنزینی کاملا زیست محیطی و کاهش بنزن بنزین از سه درصد به یک درصدحجمی کار کند.
وی افزود : واحد تصفیه نفت سفید نیز موجب کاهش مقدار کل گوگرد از سه هزار و300 ppm به کمتر از 40 ppm شده و واحد سنگین و پیچیده RCD ، نفت کوره تصفیه و خوراک واحد بنزین سازی را تامین کرده است.
مدیرعامل شرکت پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند گفت : در واحد مهم و پیچیده RFCC طرح توسعه این پالایشگاه همچنین زمینه تولید هشت میلیون لیتر بنزین در روز با کیفیت تصفیه بنزین یورو4 و 5 فراهم شده است.
میرقادری افزود : این پالایشگاه اولین مرکز پالایشگاهی تولید کننده پروپیلن پلیمر گرید با ارزش افزوده بالا است که در نوع خود کم نظیر است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.