توانخواهان جسمی و ذهنی برای نخستین بار در اصفهان اقدام به راه‌اندازی هیئت کردند و در خیابان به عزاداری پرداختند.

به گزارش گروه استان هاي باشگه خبرنگاران ، همزمان با ایام عزاداری سرور و سالار شهدا، برای نخستین بار حماسه‎ای دیگر از هیئت عزاداران توان‎خواه در اصفهان رقم خورد.

این انجمن برای نخستین بار و در راستای حفظ فرهنگ عاشورایی اقدام به راه‎اندازی هیئت عزاداری توانخواهان جسمی و ذهنی در اصفهان کرد.

این هیئت عزاداری که از ساعت 16 عصر دوشنبه از محل انجمن توانخواهان فردا واقع در خیابان حسین‎آباد آغاز به حرکت کردند، مسیری را از محل این انجمن به عزاداری پرداختند و سپس از خیابان حسین‎آباد به سمت مسجد اعظم این خیابان حرکت کردند.

حضور معلولان و ناتوانان جسمی و ذهنی در خیابان حسین‎آباد سبب شد که حال و هوای خاصی به این خیابان ببخشد، چنانکه بسیاری از کسبه و عابران با دیدن این کودکان معلول و ناتوان جسمی و ذهنی اشک از چشمانشان جاری شد و بسیاری از شهروندان با دیدن این کودکان و چهره معصوم آنها التماس دعا از این کودکان داشتند.

کودکان ویلچرنشین عزادار سید و سالار شهدا با لباسی سپید و سربند و سینه‎بند مشکی و پرچم به دست ارادت خود را به امام حسین‎(ع) اعلام کردند.

مادران این کودکان معلول نیز در پشت سر این کودکان در هیئت عزاداری شرکت و شکوه خاصی به این دسته عزاداری بخشیدند./ج1

برچسب ها: عزادار ، سالار ، سریند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۲۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۲
سلام
باعرض قبولی عزاداری شما دوستان عزیز واسه شفای همه مریض تو مراسمتان دعا کنین بنده هم طفلی 5 ساله دارم بنام محمد طاها 3سال متوجه شدیم مریضهای بسیار بدی دارد روز به روز حالش بد وبدتر میشه تمام دارو ندارمو خرجش کردم خوب نشد دکترها جوابم کردم تومراسم عزاداری هیئت برای بچه من هم دعا کنین خوب بشه خواهشا درخواست منو اجابت کنین شماها پیش ائمه آبرو دارین شما مداح محترم روحانی محترم سینه زن وزنجیر زن محترم گریه کن مراسم حسین برای شفای بجه من هم دعا کنین