نيروهاي ارتش سوريه با تصرف برخي مناطق در حلب و اطراف دمشق به پيشروي خود براي پاکسازي ديگر مناطق از دست افراد مسلح ادامه مي دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني الميادين ؛ ديما ناصيف خبرنگار اين شبکه در دمشق در گفتگويي با اين شبکه درباره آخرين تحولات اوضاع و درگيري ها در مناطق مختلف سوريه گفت: ارتش سوريه پس از تحکيم سيطره خود بر منطقه  سفيره که منطقه اي استراتژيک به شمار مي رود و شايد يکي از مهمترين مواضع افراد مسلح در حومه جنوب شرقي حلب باشد، به سمت شمال حرکت کرده است تا سيطره خود را بر منطقه تل عرن و نيز منطقه عزيزيه و يک منطقه کردنشين تحکيم کند. ارتش با استفاده از اين عمليات مي کوشد بخش هاي شرقي حلب را تحت سيطره خود بگيرد.

 ارتش پيشروي هاي خوبي کرده است و تاکتيک آزادسازي تدريجي مناطق تحت سيطره افراد مسلح را در پيش گرفته است بخصوص پس از آن که لشکر هشتاد را که مسئول امنيت فرودگاه و تامين امنيت جاده فرودگاه است تحت سيطره خود گرفت. بنابراين ارتش مي تواند فرودگاه بين المللي حلب را براي انجام پروازها بازگشايي کند. اين فرودگاه از حدود يک سال پيش تا کنون تعطيل شده است. 

وي در ادامه درباره درگيري بين ارتش سوريه و مخالفان مسلح در برزه در شمال دمشق پايتخت سوريه که مرکز حقوق بشر وابسته به مخالفان از آن خبر داده است گفت: امروز در برزه که تقريبا در شمال شرقي دمشق قرار گرفته است اتفاقي روي داد و طي آن يکي از مناطق مهم اين منطقه که تحت سيطره افراد مسلح بود آزاد شد. اين منطقه بر ديگر مناطق برزه مشرف است. ارتش سوريه براي تکميل عمليات خود در برزه در صدد پاکسازي اين منطقه از افراد مسلح است و از سوي ديگر عمليات در ديگر مناطق از جمله حجرالاسود و حجيره ادامه دارد. 

وي در پايان گزارش خود گفت: دو مدرسه در محله باب شرقي در دمشق نيز هدف حمله خمپاره اي قرار گرفت که بر اثر آن شماري از کودکان کشته شدند. 


انتهای پیام /
برچسب ها: پیشروی ، ارتش ، سوریه ، مناطق ، مختلف ، دمشق ، حلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار