مراسم پاسداشت ادبی سمبل مقاومت فلسطین، مجاهد نستوه مرحوم شیخ مصطفی رهنما با حضور جمعی از شخصیت های فرهنگی و سیاسی كشور امروز دوشنبه 20 آبانماه در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می شود.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در مراسم پاسداشت ادبی سمبل  مقاومت مردم فلسطین مرحوم شیخ مصطفی رهنما جمعی از شخصیت های سیاسی و فرهنگی كشور؛ محمد جواد حجتی كرمانی، دكتر محمد رجبی رییس كتابخانه مجلس شورای اسلامی، دكتر مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس، استاد شمس الدین رحمانی، علیرضا قزوه، علیرضا سلطانشاهی، حمید قزوینی از محققان تاریخ شفاهی، سفیر فلسطین در ایران، نماینده دفتر جنبش لبنان در تهران، ابوشریف و ابوجهاد از مسئولان  پیشین و فعلی جهاد اسلامی در ایران، جمال رهنما فرزند مرحوم شیخ مصطفی  رهنما و جمعی دیگر در این مراسم حضور خواهند داشت.

در این مراسم كه از ساعت 15:30 در سالن سلمان  هراتی برگزار خواهد شد، حجتی كرمانی، مجتبی رحماندوست، محمد رجبی،  علیرضا قزوه و شمس الدین رحمانی در خصوص  تبیین  شخصیت  فرهنگی  و سیاسی  مرحوم  مصطفی  رهنما  سخنرانی خواهند داشت.

این  مراسم  كه با همكاری  كانون  پرورش فكری كودكان و نوجوانان برگزار می شود، انتشارات كانون پرورش فكری، آخرین  تولید  خود  را  در خصوص  مقاومت مردم  فلسطین با نام" حوالی مبارك " كه حاصل تلاش شمس الدین رحمانی است  را به میهمانان اهدا خواهد كرد.

همچنین در این مراسم  زندگی نامه مرحوم شیخ  مصطفی  رهنما  كه  توسط حمید قزوینی پژوهشگر تاریخ شفاهی به نگارش در آمده به میهمانان اهدا خواهد شد.

شایان ذكر است حجت‌الاسلام شیخ مصطفی رهنما فرزند عبدالحسین در سال 1304 در كرمانشاه متولد شد. وی تحصیلات خود را در حوزه‌های علمیه قم، كربلا و نجف به پایان رساند. فعالیت مطبوعاتی را از سال 1323 آغاز و در سال 1329، مجله «حیات مسلمین» را منتشر نمود... مدتی با روزنامه و نشریاتی چون كیهان، اكونومیست، مهر ایران، ندای حق، طوفان شرق، اقدام، پرچم اسلام، آیین اسلام و روشنفكر همكاری داشت. رهنما در دهه 1330، جمعیت «مسلم آزاد» را تأسیس كرد كه پس از كودتای 28 مرداد 1332 تعطیل شد. در سال 1357 بار دیگر این جمعیت فعالیت خود را به دفاع از فلسطین ونهضت‌های اسلامی آغاز نمود. وی علاوه بر دستگیری در ماجرای قیام پانزده خرداد، چندین‌بار دیگر نیز دستگیر و زندانی گردید.

 مرحوم حاج شیخ مصطفی رهنما درسن 88 سالگی در ششم مرداد ماه دار فانی را وداع گفت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار