همایش انسان و طبیعت با هدف ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست، آشنایی مردم با راهکارهای حفاظت از محیط زیست، شناخت خطرات تخریب طبیعت توسط انسان برگزار شد.

  به گزارش گروه  اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، امیر ساکت رییس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد افزود:سال 92 سال آغازین اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در کشور است، که نشان دهنده اهمیت این موضوع می باشد.

 وی اضافه کرد: طرح تفکیک زباله از مبدا علاوه بر کاهش حجم زباله ها در محل دفع، کاهش الودگی محیط زیست را به دنبال دارد که درا ین راستا پیگیریهایی با شهرداری بروجرد برای اجرای این طرح انجام شده که امیدواریم هر چه سریعتر شاهد اجرایی شدن تفکیک زباله از مبدا باشیم.
 وی اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون حجم بالایی از زباله ها ی تولیدی در شهر بروجرد را زباله های پلاستیکی تشکیل می دهند که به دلیل مدت زمان طولانی برای تجزیه، یکی از مخرب ترین مواد برای محیط زیست محسوب می شوند.

ساکت تاکید کرد: هر طرح و برنامه ای در راستای بهبود وضعیت سلامت محیط زیست انجام شود، نیازمند همکاری و حساسیت مردم است .

 مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان نیز در این همایش بر اهمیت خاک و صیانت از این دارایی با ارزش تاکید کرد.

ˈ محمد حسن بازگیرˈ افزود: عواملی مانند وجود گازهای گلخانه ای، انسان و برخی تخریبهای طبیعی در فرسایش خاک و آلودگی هوا در کشور موثر است.

 وی حفاظت از محیط زیست را نعمتی بزرگ برای همه نسلها دانست که رسیدن به ان نیازمند همکاری همه مردم است.

 بازگیر اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از محدود کشورهایی است که در قانون اساسی آن قانون حفاظت از محیط زیست آمده است.

 وی توسعه پوشش گیاهی، اصلاح الگوی کشت و آبیاری و ارایه راهکارهایی برای جلوگیری از خشک شدن منابع آبی و سفره های زیر زمینی را از راهکارهای حفظ محیط زیست دانست.
محمد حسن بازگیر تاکید کرد: پیش رفتن به سمت مدیریت سبز و استفاده از قوانین در فرهنگ سازی برای همگانی نمودن فرهنگ حفاظت از محیط زیست از تخریب طبیعت جلوگیری می کند.
بنا بر این گزارش، در این همایش برنامه های فرهنگی شامل اجرای تئاتر، فیلم کوتاه و نماهنگ با موضوع نقش انسان در تخریب طبیعت ، برپایی ایستگاه نقاشی و نمایشگاه عکس نیز برگزار شد.
 همچنین در پایان این همایش از 20 نفر از دوستداران طبیعت و کسانی که در طول سال به طور خودجوش طرحهای پاکسازی طبیعت را انجام می دهند تجلیل شد.

 تبادل نظر و اطلاعات بین تشکلهای زیست محیطی و روابط حاکم بین انسان و طبیعت از دیگر بخشهای این همایش بود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار