شهرداری منطقه 5 با هدف برنامه ریزی جهت استقرار توسعه پایدار شهری و ساماندهی رودخانه های غرب تهران بیش از 2/3 کیلومتر کانال انتقال آب های سطحی در حاشیه دره زغالی احداث کرد.

 به گزارش گروه  اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، مسعود رضا رئیس دانا معاون فنی و عمران منطقه 5 با اشاره به ضرورت احداث و ساماندهی شبکه جمع آوری آبهای سطحی جهت جلوگیری از سرازیر شدن آبهای سطحی در معابر در فصول بارندگی گفت: در راستای سیاستهای شهرداری تهران در توسعه تکمیل و به روز کردن شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی این طرح با مشارکت شرکت خاکریزآب اجرایی شد.
 
وی با اشاره به برنامه های منطقه درساماندهی  رود دره ها گفت: دره زغالی ازدیگر دره های موجوردرارتفاعات غرب تهران است که با هدف هدایت آبهای سطحی جاری بیش از2/3کیلومتر کانال جمع آوری ابهای سطحی احداث شد که این کانال  از میدان دانشگاه تا کانال احداثی دربزرگراه شهید باکری ادامه دارد.
 
وی افزود: با احداث این کانال آبهای سطحی جاری دربزرگراه شهید ستاری درزمان بارندگی های فضلی هدایت وجمع آوری می شود وازجاری شدن آب درسطح معابر وهمچنین آبگرفتگی  دراین مسیرپیشگیری می شود.
 
معاون شهردارمنطقه  پیشگیری از آب گرفتگی در معابر شریانی و بزرگراهی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و افزود: در حال حاضر بخش عمده آبهای سطحی غیرقابل استفاده است که با تکمیل و احداث شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی فرصت ذخیره سازی حجم زیادی از آبهای سطحی و استفاده از آن در آبیاری زمینهای کشاورزی و باغ ها فراهم می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار