داستان کل کشور گفت: اعدامی بجنوردی دو محکومیت داشته که اولی حبس و دومی حکم اعدام بوده است؛ فعلا در جریان مسئله عفو قرار دارد، ابتدا کمیسیون در خود استان این مسئله را بررسی کرده و اگر آن‌ها نظرشان به تخفیف بود به تهران آمده بعد از تایید از نظر ریاست قوه قضاییه خواهد گذشت و پس از تایید مجدد مورد عفو مقام معظم رهبری قرار خواهد گرفت و این روالی است که باید انجام شود و در حال حاضر در مجرای طی کردن مراحل ذکر شده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، دادستان کل کشور در ادامه نشست خبری با اشاره به محکوم بجنوردی، گفت: وضعیت عمومی وی بهتر شده و از بیمارستان ترخیص شده است.

وی ادامه داد: اعدامی بجنوردی دو محکومیت داشته که اولی حبس و دومی حکم اعدام بوده است؛ فعلا در جریان مسئله عفو قرار دارد، ابتدا کمیسیون در خود استان این مسئله را بررسی کرده و اگر آن‌ها نظرشان به تخفیف بود به تهران آمده بعد از تایید از نظر ریاست قوه قضاییه خواهد گذشت و پس از تایید مجدد مورد عفو مقام معظم رهبری قرار خواهد گرفت و این روالی است که باید انجام شود و در حال حاضر در مجرای طی کردن مراحل ذکر شده است.

**رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی ادامه دارد

حجت‎الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در مورد دادگاه "مهدی هاشمی" گفت: این پرونده کماکان در مقام رسیدگی به دادگاه رفته، نقایصی گرفته شده، به دادسرا رفته، رفع نقص صورت گرفته و از متهم دعوت شده و تحقیقات لازم انجام شده که بعد از رفع نقص مجدد به دادگاه رفته و هرچه نظر دادگاه باشد همان می‌شود توقع مردم در سرعت عمل مخصوصا در این پرونده به جاست و شاید اگر از من هم پرسیده شود بگویم که این پرونده طول کشیده که انشالله بعد از رفع نقص پیگیری‌ها صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه مرگ خاموش زیاد داریم که یکی از آن‌ها آلودگی هواست آیا شما به عنوان مدعی‌العموم وارد می‌شوید گفت: کارهای فراوانی صورت گرفته است که دولت نیز در این راه تلاش‌های بسیاری انجام داده و اقداماتی برای پالایش هوا صورت گرفته که ما شاهد آن هستیم که در این راستا سازما‌ن‌های ذیربط نیز باید تلاش کنند که البته بخشی از آن به سرعت مقدور نیست همچنین بسیاری از کشورهای دنیا نیز با این مسئله مواجه‌اند پس باید تلاش کنیم که این امر کم شده و به حد مطلوب برسد.

سخنگوی دستگاه قضا درخصوص پارازیت گفت: مسئله سیگنال‌هایی که از دستگاه‌های مختلف وجود دارد امری است که پزشک‌ها معتقدند که درباره این موارد این سیگنال‌ها مضر بوده حال این سوال پیش می‌آید که آیا هرنوع پارازیت و سیگنالی ممنوع است؟ در پاسخ باید گفت: هیچ دستگاه و پزشکی نگفته که همه سیگنال‌ها مضر است و می‌توان جلوی آن را گرفت حال مسئله در مورد پارازیت‌هایی است که از حد استاندارد خارج شده و به انسان ضرر می‌رساند که در این خصوص باید بگویم در دو نوبت جلساتی با کارشناسان مختلف تشکیل شده و بحث‌های کارشناسی صورت گرفته است که در این جلسات هیچ یک از کارشناسان و متخصصان تایید نکردند که پارازیت‌های مضری وجود دارد که باید جلوی آن گرفته شود که اگر این امر تایید شود ما و دستگاه‌های ذیربط وارد عمل می‌شویم.

**دادگاه احمدی نژاد برگزار خواهد شد

دادستان کل کشور در خصوص دادگاه احمدی‌نژاد گفت: شاکی خصوصی است و نوبت دادگاه برطبق وقت تعیین شده برگزار خواهد شد.

** رسیدگی به پرونده  بهکاران بانکی

حجت‎الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در خصوص اینکه آیا لیست بدهکاران بانکی به شما ارائه شده است یا خیر گفت: دادستانی کل کشور در این خصوص چندین کار انجام داده است در ابتدا خود مدیران عامل بانک‌ها را دعوت کرده و از آن‌ها خواسته‌ایم که از این به بعد معوقه‌ای که نمی‌توانید آن را وصول کنید نداشته باشید و همچنین اگر معوقات به تسهیلات طبق روال قانونی نیست خود شما مقصرید شما بانک‌ها هستید که باید اقدام کنید و اگر نتوانستید این معوقات را پرداخت کنید قوه قضاییه به کمک شما آمده.

وی ادامه داد: در مرحله دوم لیست تعداد زیادی از معوقات سنگین را به دست آورده و از آن‌ها دعوت کردیم و در مرحله سوم به همه بانک‌ها اعلام کردیم که معوقات خود را اعلام کنند که با کمال تاسف همکاری لازم در این زمینه صورت نگرفت و این کار به طول انجامید و لیست‌هایی که از بانک مرکزی، بانک‌ها و برخی مشتریان دریافت کردیم با هم نمی‌خوانیم در این مرحله لیستی تهیه کردیم آن را برای دادستانی تهران فرستاده که اگر در این لیست افرادی بودند که جرمی مرتکب شده بودند مجازات شده و پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه افزود: در حال حاضر در فصل دوم گزارشی به دادستان کل کشور نیامده و معوقات یا کم شده یا پرداخت نشده و یا برخی تسویه کرده‌اند.

دادستان کل کشور در ادامه افزود: در مرحله چهارم این امر دادستانی کل در حال بررسی این موضوع که افراد بدهی را تسویه کردند یا خیر طبق گزارش اولیه مرحله چهار میزان پرداخت معوقات به طور واقعی خیلی کم نشده است و عدد اولیه همچنان در حال بررسی است.

حجت‎الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در خصوص فتنه 88 گفت: این افراد معترض نبودند بلکه این‌ها مرتکب یک جرم و ضرر و زیان برای کشور و مردم شدند و مصوبین اصلی این امر باید خسارت آن را پرداخته و آن‌ها دست به اقداماتی زدند که مجرمانه بود و تصمیم در خصوص آن‌ها به قوت خود باقی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادستان ، جرم ، مسئله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار