رئیس قوه قضائیه با اعزام هیاتی متشکل از قضات دادسرای انتظامی قضات نسبت به بازرسی از دادگستری استان از جهت نحوه مدیرت مجموعه دادگستری و رسیدگی های قضایی اقدام که پس از ارائه گزارش آن هیئت، رییس قوه قضائیه از ذبیح الله خدائیان رئیس کل دادگستری استان فارس به لحاظ عملکرد مثبت و اعتلای دادگستری استان با اهداء لوح تقدیر تجلیل کرد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین احمد شفیعی دادستان انتظامی قضات در همایش رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی با تأکید بر اینکه در بازرسی هیئت بازرسی انتظامی قضات در استان فارس عملکرد کلی مدیریت ارشد قضایی استان و قضات محاکم و دادسراها مثبت ارزیابی شده است افزود: با تلاش های انجام شده در زمان مدیریت خدائیان در دادگستری استان فارس وضعیت در این استان بهتر از گذشته و بررسی و ارزیابی های ما نشان از یک تحول عمده در مجموعه قضایی استان دارد.

داستان انتظامی قضات کشور با تقدیر از زحمات رئیس کل دادگستری و مجموعه قضایی استان گفت: برگزیدن سی نفر قاضی برتر در استان فارس کاری سخت و دشوار بود که به همین منظور تشویق سایرین در ارتقاء برخی قضات و اعطای تصدی های مدیریتی آنان انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان اینکه هدف دادسرای انتظامی قضات شناسایی و برجسته ساختن قضات نمونه کشور و معرفی به رییس قوه قضاییه است افزود: تجلیل و تقدیر از عملکرد رئیس کل دادگستری و مجموعه قضایی استان فارس نیز در همین راستا می باشد.

دادستان انتظامي قضات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اينكه امروز مسئول اصلي اجراي عدالت و پياده سازي عدل و قسط به عنوان یک هديه الهي در جامعه اسلامي دستگاه قضايي است به تشريح اهميت اين امر خطير و مهم در آيات قرآن پرداخت و افزود: خداوند متعال يكي از فلسفه هاي ارسال رسل  و انزال كتب را قيام به قسط و عدل بيان كرده است و اجراي عدل و قسط را ماموريت و رسالت اصلي انبياء بيان ساخته است.

این مقام قضایی کشور با بيان اينكه شغل قضاوت و اشتغال به امر مقدس قضا از مشاغلي است كه موضوع آن انسان و حقوق انسان است افزود: وظيفه يك قاضي اجراي عدالت و حق و قسط و داد است و همواره بايد خروجي كار و عمل فعالان در اين مجموعه معنابخش اين واژه مقدس باشد.

وی حضور مجتمهد فقیه و جامع الشرایط در رأس قوه قضاییه را نشانه قوت و عظمت اهمیت خروجی در دستگاه قضایی خواند و افزود: همه ما به اذن و ابلاغ رسمی عهده دار اجرای عدالت در حوزه های قضایی هستیم و باید آگاه باشیم که آرزوی انبیاء و اوصیاء به برکت انفاس قدسی امام و مجاهدت شهیدان انقلاب و دفاع مقدس زمینه اجرای عدالت و قضاوت بر ما فراهم شده است.

وی همچنین تأکید کرد: موفقیت امروز دستگاه قضایی موفقیت اساس و بنیان نظام و اعتقاد مردم را که اصلیترین سرمایه نظام است را در پی دارد.

گفتنی است پیش از این نیز قاضی علی رنجبر معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات به ارائه گزارش از عملکرد قضات استان در بازرسی از محاکم و دادسرای استان فارس پرداخت.

  لازم به ذکر است در پایان این مراسم دادستان انتظامی قضات با اهداء لوح تقدیر از سوی آیت اله لاریجانی از مدیریت ارشد قضایی استان و 30 نفر از قضات برتر و برگزیده فارس به منظور تلاش در جهت اعتلای این استان تجلیل کرد. در میان قضات برگزیده نام جمعی از قضات تجدیدنظر استان، معاونین دادستان عمومی و انقلاب شیراز و چند تن از رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی استان به چشم می خورد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار