استاد دانشگاه و رئیس کمیسیون تخصصی تجارت بازاریابی و امور گمرکی اتاق بازرگانی اردبیل گفت: اعتماد به دولت در بین صنعتگران، تولید‌کنندگان و تجار زمانی به وجود می‌آید که سیاست‌ها و رفتارهای دولت به طور نسبی قابل پیش‌بینی باشد.

اسحق رسولی در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: اگر شعار صادرات محور توسعه پایدار را سر می‌دهیم باید دولتمردان ما به ابعاد مختلف صادرات و تشویق صادرکننده همت کنند و بعد از مدت کوتاهی شاهد تاخت و تاز و حمله به صادرکنندگان نباشیم.

وی گفت: به نظر می‌رسد که الگوهای فکری دولت‌ها در این زمینه بسیار مهم است و دولتمردان باید به این نکته توجه داشته باشند که صادرات پایدار محور توسعه پایدار است نه صادرات متزلزل و شکننده که آثار زیانباری را به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون تخصصی تجارت بازاریابی و امور گمرکی اتاق بازرگانی اردبیل یادآور شد: برای توسعه صادرات باید بینش و تفکر درست صادراتی و اخلاق حرفه‌ای تجاری ابتدا در بخش دولتی و سپس در بخش خصوصی ایجاد و تقویت شود.

رسولی گفت: همه کشورهای پیشرفته دنیا و وضع صادرات را برای کشور خود موضوع مرگ و زندگی دانسته‌اند و می‌دانند که توجه به این حوزه می‌تواند چالش‌های اقتصادی را برطرف کند.

وی با اشاره به شعارهای تامل برانگیز در بسیاری از کشورها با محور صادرات تصریح کرد: اگر در ژاپن شعار سر می‌دهند که صادرات جاده‌ای به سوی تعالی و عنصر صلح‌آمیز اساسی است و یا صفا و صداقت ژاپنی به شکل کالاهای با کیفیتی عالی به دنیا صادر می‌شود همه برگرفته از نگاه عمیق و توجه ویژه به حوزه صادرات است.

این استاد دانشگاه یادآور شد: اولین گام عملی برای فرهنگ‌سازی صادرات پایدار توسعه و تقویت سرمایه اجتماعی مشترک بین صنعتگران و تجار از یک سو و دولتمردان از سوی دیگر است.

رئیس کمیسیون تخصصی تجارت بازاریابی و امور گمرکی اتاق بازرگانی اردبیل در اردبیل ابراز داشت: اعتماد به دولت در بین صنعتگران و تجار زمانی به وجود می‌آید که سیاست و رفتارهای دولت به طور نسبی قابل پیش‌بینی باشد و زمانی این امر اتفاق می‌افتد که همه به قانون پایبند باشند/س.

برچسب ها: اردبیل ، اتاق ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.