حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای/2

ترور معاون پارلمانی وزیر صنعت در دست بررسی است

دادستان کل کشور آخرین جزئیات ترور رحمت آبای را در نشست خبری تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمینمحسنی‌اژه‌ای در ادامه پنجاه و پنجمین نشست خبری با اشاره به ترور معاون پارلمانی وزیر صنعت و معدن گفت: تاحدود ظهر که این مسئله را پیگیری کردم کسی دستگیر نشده بود درحال حاضر پرونده تشکیل شده دادسرا و نیروی انتظامی در مقام شناسایی هستند و در خصوص اینکه این مسئله آیا سیاسی است یا خیر باید بگویم تا کسی دستگیر نشود نمی‌توان چیزی گفت ولی در حال حاضر غرائنی وجود دارد که این امر سیاسی نبوده.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه آیا این مسئله ترورهای اخیر به بحث ناامنی خارج از کشور مرتبط است یا خیر گفت: این دو مسئله را نمی‌توان به هم ربط داد و در خصوص ترور دادستان زابل هم اگرچه گروهک این امر را به عهده گرفته‌اند اما نمی‌توان به طور مشخص گفت که این ادعا صحت دارد اما کشور ما امن بوده و این مسئله در حالی است که کوچکترین ناامنی نیز قابل قبول نیست و همه نسبت به این امر مهم باید توجه کامل داشته باشند.

سخنگوی دستگاه قضا در عامل ترور دیشب و همچنین دادستان زابل و یا هرنوع ترور دیگر همه دستگاه‌ها به ویژه دادستان باید این مسئله را پیگیری کرده که به یک نتیجه مطلوب برسد و در حال حاضر نمی‌توان در مورد این‌ها اظهارنظر کرد باید پیگیری و بررسی‌های بیشتری انجام می‌شود.

دادستان کل کشور در مورد اینکه امروزه دفتر قضا برای حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر چه وظیفه‌ای را برعهده دارد گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی ازواجبات مسلم و مهم ماست و این امر مهم به آحاد مردم حکومت و دولتمردان مرتبط است هرچند که وظیفه یک دستگاه سنگین‌تر از یک فرد عادی در کشور است.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به اصل 8 قانون اساسی گفت: این اصل قانون اساسی مختص این امر بوده و هم دستگاه قضا و هم حکومت و دولت باید از کسانی که عامر به معروف و نهی از منکرند در همه زمینه‌ها حمایت کند.

وی ادامه داد: قوه قضاییه وظیفه خود می‌دانند که از آمران به معروف حمایت کند و اگر کسی ادعایی کرد حتما تحقیق شود و اگر در جهت این به وی تعرض شده مورد حمایت قرار گیرد و این پرونده‌ها با سرعت بیشتر پیگیری شود.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: باید همه آحاد مردم جامعه احساس وظیفه کرده و این در حالی است که امر به معروف و نهی از منکر دارای شرایطی است و همه ما در قبال این امر مهم وظیفه‌ای داریم که وظیفه حکومت در این امر سنگین‌تر است.

انتهای پیام/
برچسب ها: قوانین ، نکته ، نوشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.