ثبات نرخ دلار در کشور نيازمند ريشه يابي کارشناسانه در بخش هاي مختلف اقتصادي است.

محمد حسين فاتحي کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،گفت: در حال حاضر نيازمند ريشه يابي قيمت دلار هستيم تا بتوانيم قيمت آن را به ثبات برسانيم.

وي در ادامه گفت: اگر چنانچه دولت و بانک مرکزي بتوانند اطمينان خاطري براي نرخ دلار ايجاد کنند به مرور زمان مي توان تاثيرات ناشي از افزايش قيمت دلار را از محصولات و کالاهاي توليدي کشور از بين برد.

فاتحي در ادامه افزود: معمولا در توليد کالاهايي که از نهاده هاي واسطه اي استفاده مي کنند و مواد اولويت آنها از کشورهاي خارجي وارد مي شود با افزايش قيمت کالا مواجه هستيم که افزايش قيمت دلار تاثير بسزايي در قيمت گذاري اين محصولات دارد که با اين مسئله قيمتهاي کالاهاي ديگر نيز تحت تاثير قرار ميگيرند.

فاتحي اظهار داشت: امروزه افزايش ناگهاني قيمتها نتوانسته شرايط مساعدي را حفظ کند.

وي افزود: در حال حاضر مخارج به صورت ريالي است در صورتيکه ما قسمت زيادي از درآمد خود را که ناشي از فروش نفت و گاز است مورد استفاده قرار داده ايم بايد شرايطي در کشور فراهم شود تا بر روي مخارج کنترل بيشتري شود تا در انضباط مالي دولت بازنگري دقيقتري داشته باشيم.

وي گفت: بايد سيستم بودجه ريزي، دولت که در کشور با سابقه شصت ساله است بازسازي شده تا شايد احياي سازمان مديريت يک از راهکارهايي باشد که بتوانيم مديريت کشور را متعادل سازيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، دلار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار