براي اولين بار در كشور ، الياف بايكو و منسوج نبافته اسپانلس در استان زنجان توليد مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با اعلام  این خبر گفت : ايران سومين كشور در خاور ميانه و هشتمين كشور دنياست كه به تكنولوژي توليد منسوج نبافته اسپانلس دست يافته است.

  معصومی افزود : هم اكنون اين محصول در استان زنجان توسط گروه صنعتي نيكو با ظرفيت روزانه 65 تن توليد مي شود كه بخش عمده آن نيز صادر مي شود.

وی كشورهاي مقصد صادراتي اين محصول را آلمان ، فرانسه ، ايتاليا ، تركيه ، اسپانيا و ازبكستان عنوان كرد.

رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به مصارف اين محصول يادآور شد : اين الياف در توليد وسايل پزشكي همچون ملافه بهداشتي ، لباس هاي يكبار مصرف ويژه پزشكان و پرستاران و نيز در بخش صنعتي در توليد چرم مصنوعي ، فيلترها و سد سازي ها كاربرد دارد.

  معصومی به اشتغال ايجاد شده در نتيجه توليد اين محصول در استان اشاره  و تصریح کرد :هم اكنون منسوج نبافته اسپانلس در دو خط در حال توليد است كه در اين بخش 70 نفر در حال اشتغال هستند.

وي در ادامه به توليد الياف دو جزئي بايكو اشاره كرد و ادامه داد : اين محصول نيز براي اولين بار در كشور در استان زنجان توليد مي شود كه مهمترين ويژگي آن ظرافت 4/1 دسي تكس آن مي باشد.

 اين مقام مسئول فنريت و قابل ارتجاعي بودن ، ظرافت و بهداشتي بودن و دو جزئي بودن آن را جزء خواص منحصر به فرد اين محصول دانست و اضافه کرد : اين محصول متشكل از هسته پروپيلن و غشاء‌پلي اتيلن مي باشد.

معصومي با اشاره به توليد روزانه 25 تن از الياف دو جزئي در استان خاطر نشان  کرد :‌ روزانه 15 تن از اين محصول به ساير كشورها صادر مي شود./ب

برچسب ها: الیاف ، بایکو ، اسپانلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.