بافت کالبدي روستاها بر شرايط اقتصادي غالب است و به همين منظور بايد اقدامات از پيش تعيين شده براي آن در نظر گرفته شود.

 الياس ظهوري کارشناس اقتصاد روستايي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: بافت کالبدي روستاها بر شرايط اقتصادي غالب است و به همين منظور بايد اقدامات از پيش تعيين شده براي آن در نظر گرفته شود.

وي ادامه داد: شاخص کالبدي روستاها با طرح هادي تعريف مي شود و عدم توجه به اقتصاد روستايي در طرح هادي سبب آسيب به بافت کالبدي ميشود. 

اين کارشناس با بيان اينکه علاوه بر کشاورزي روستاهاي ايران قالبيت توليد در بخش هاي مختلف را دارد ادامه داد: توجه به استعداد کالبدي روستاها در بعد اقتصادي درطرح هادي نيازمند تقويت زيرساخت هاست تا بتوان علاوه بر منابع موجود در روستاها استعداد و روستاها در زمينه هاي ديگر به جز کشاورزي امتحان کرد. 

ظهوري تأکيد کرد: علاوه بر شرايط کالبدي در طرح هادي بايد به ويژگي هاي منابع انساني هم توجه شود تا اقتصاد در طرح هادي با منابع انساني هماهنگ باشد. 

وي اضافه کرد: بايد ديد کدام روستا قابليت توسعه انساني با اقتصاد طرح هادي دارد تا با آن بتوان بر مبناي شرايط سني براي آن برنامه ريزي کرد. 

ظهوري در پايان گفت: طرح هادي روستايي بايد از بعد نياز اساس خارج شده و جاي خود را به توسعه دهد نگاه اقتصادي به طرح هادي سبب سرمايه گذاري و توسعه زير ساخت هاي روستايي مي شود. 
انتهای پیام/

برچسب ها: جای ، خالی ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار