مدیر کل حفاظت محیط زیست قزوین از کشف و ضبط 17 اسلحه قاچاق و از 63 قبضه اسلحه غیر مجاز خبر داد.

فرهادی در‌گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  با اشاره به شکار 52 راس پستاندار از ابتدای سال جاری گفت: بیشترین شکار پستانداران را کل و بز، گراز،و خرگوش تشکیل داده همچنین شاهد شکار یک قلا‌ده پلنگ بودیم که به همت محیط بانا‌ن شکارچیان دستگیر شدند.

وی با اشاره به 5 فقره صید غیر مجاز ادامه داد: شکار غیر مجاز 45 قطعه پرنده از جمله کبک و تیهو، زنده گیری 25 مورد پرنده آبز‌ی و خشک‌ زی ، زنده گیری دو توله گرگ ، 28 مورد شروع به شکار و همچنین نگهداری و خرید و فروش یک مورد باز شکاری از دیگر‌ ‌تخلفاتی  بوده که از ابتدای سال در سطح استان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: 8 مورد جلوگیری از تخریب در مناطق حفاظت شده، 2 مورد تالیف غیر مجاز و 6 مورد آتش سوزی که منجر به از بین رفتن یکصد هکتار از اراضی ملی شد از جمله تخلفا‌تی بوده که در حوزه محیط طبیعی رخ داده که در بعضی از موارد با هوشیاری محیط با‌نان از انجام تخلف جلوگیری شده است.

فرهادی با اشاره به کشف 63 قبضه اسلحه غیر مجاز از ابتدای سال تا کنون اذعان داشت: به نسبت 39 مامور اجرایی در سطح استان توانسته ایم از ابتدای سال 17 قبضه اسلحه قاچاق اعم از گلوله زنی و ساچمه زنی، 63 قبضه اسلحه غیر مجاز‌و 150 مورد ادوات شکار از متخلفان کشف و ضبط کنیم و جزو ادارات برتر کشور محسوب شویم.

وی در پایان تعداد کل تخلفات را 74 فقره عنوان کرد و خاطر نشان کرد: در جریان  تخلفات صورت گرفته یکصد نفر به عنوان شکارچی و متخلف‌ دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند این در حالی است که میزان ضرر و زیان وارد شده 353 میلیون و 900 هزار ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: دستگیری ، شکار ، آبزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار