مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بر ضرورت تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) در عزاداری‌ها تاکید کرد.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به آغاز ماه محرم گفت : ‌امام حسین (ع) برای عمل به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی به پا خاست.

حجت‌الاسلام خدایی با بیان اینکه اهداف قیام اباعبدالله الحسین (ع) باید به خوبی در جامعه تبیین شود، افزود: امام حسین (ع) برای رفع تبعیض‌های موجود در جامعه به ویژه در زمینه بیت‌المال قیام کرد.

وی با اشاره به اینکه بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام برخی افراد با دستور خلیفه از بیت‌المال بیشتر استفاده می‌کردند، ادامه داد : تبعیض استفاده از بیت‌المال امام حسین (ع) را به قیام وا داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به افزایش فسق و فجور در جامعه بعد از پیامبر گرامی اسلام تصریح کرد:‌ فسق و فجور یزید در جامعه علنی بود و باید فردی برای اعتراض به چنین رفتارهای سخیفی قیام می‌کرد.

خدایی با بیان اینکه تبعیض قومی موجود در جامعه از دیگر دلایل قیام امام حسین (ع) بود، ادامه داد : این تبعیض قومی تا جایی پیش رفت که عجم‌ها نمی‌توانستند در مدینه رفت و آمد کنند.

وی با اشاره به تحریف آیات قرآن کریم از سوی برخی افراد جامعه یادآور شد: ‌این بی‌حرمتی تا جایی رسید که معنای برخی آیات را تغییر می‌دادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان اضافه کرد : جعل احادیث از دیگر انحراف‌های جامعه اسلامی بود که اباعبدالله الحسین (ع) آن را محکوم می‌کرد.

حجت الاسلام خدایی با اشاره به اینکه برخی از افراد جامعه آن روز نسبت به رعایت ارزش‌های الهی بیگانه شده بودند، ادامه داد : ‌در چنین وضعیتی باید کسی برای مراقبت از دین قیام می کرد و چه کسی می‌توانست حقانیت دین اسلام را به مردم یادآوری کند جز خاندان پیامبر گرامی اسلام، که امام حسین (ع) به خوبی اهداف دشمنان را شناسایی و نسبت به آنها اعتراض کرد.

وی با بیان اینکه باید اهداف قیام اباعبدالله در جامعه تبیین شود، خاطر نشان کرد : روحانیون در خط مقدم این تبیین قرار دارند/س.

 


برچسب ها: تبیین ، اهداف ، عزاداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.