همزمان با محرم حسینی کتاب «تقابل اندیشه ها در کربلا » اثر حجت الاسلام ماشااله صدیقی در کاشان چاپ و منتشر شد.

حجت الاسلام ماشااله صدیقی نویسنده این کتاب در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت:این کتاب با یک مقدمه در مبحث «معنویت و عقلانیت» و سه فصل با عناوین« تقابل اندیشه ها در کربلا، علل تقابل اندیشه ها در کربلا و شیوه عزاداری اهل بیت(علیهم السلام اجمعین) در فرهنگ عاشورا» تالیف شده است.

وی با اشاره به مباحث موضوعات مختلفی چون «تقابل علم و جهل، تقابل ظاهر و باطن دین و تقابل رعایت کنندگان و روایت کنندگان دین» در فصل اول کتاب«تقابل اندیشه ها در کربلا » تصریح کرد: «بررسی علل تقابل چون بحث احزاب با توجه به خطبه سوم امام حسین(ع) در روز عاشورا، ترک کنندگان قرآن و تمایل جامعه به شهوت پرستی ، روی آوردن به ذخائر دنیا، برخورد با انبیا الهی و اولاد آنها و محجوریت قرآن» از موضوعات فصل دوم این کتاب است.

به گفته وی، در فصل سوم و پایانی کتاب نیز شیوه عزاداری اهل بیت(علیهم السلام اجمعین) در مورد شهادت امام حسین(ع) و جایگاه گریه در فرهنگ عاشورا بیان شده است.

نویسنده کتاب«تقابل اندیشه ها در کربلا » افزود: این کتاب در 260 صفحه به شمارگان یکهزار نسخه در قطع وزیری به همت انتشارات یاران مهدی(عج) به چاپ رسید.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در ادامه از چاپ و انتشار دو کتاب دیگر خود با نامهای «دو فرشته» و «خاطرات روزهای خوش زندگی » خبر داد و گفت: کتاب «دو فرشته » مربوط به مباحث خانوادگی و اخلاقی زن و شوهر در خانواده توسط انتشارات این دانشگاه در 250 صفحه به تیراژ یکهزار جلد در قطع وزیری در حال چاپ و انتشار است.

حجت الاسلام صدیقی افزود: این کتاب با یک مقدمه دارای مبحث غرائز جنسی آغاز شده است و با بخشهای مختلف «تشکیل خانواده، وظایف متقابل زن و مرد، مقدمات ازدواج، نگاه از دیدگاه اسلام در امر ازدواج و مباحث تربیت فرزند با استناد به آیات قرآن و روایت ائمه معصومین (سلام الله علیهم اجمعین)به پایان می رسد.

وی اظهارداشت:کتاب «خاطرات روزهای خوش زندگی » نیز خاطرات وی از زمان حضورش در جبهه های جنگ تحمیلی و همرزمان شهیدش در مناطق عملیاتی شلمچه، پاسگاه زید، کله قندی در غرب، کانال ماهیگیری در جنوب و منطقه خیبر است که توسط انتشارات بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس در حال چاپ است.

به گفته وی، شهیدان حسین خرازی سردار بزرگ خیبر، غلامرضا آقاخانی، نادر حاج هاشمی، حسین سعیدی پور، محمد جان جانی و محمد کوه کن تعدادی از همرزمان شهیدش هستند که در این کتاب از نام و خاطرات آنها در درگیری با دشمن یاد شده است.

گفتنی است حجت الاسلام ماشاالله صدیقی علاوه بر انتشار 3 کتاب یادشده، مقالات و سه کتاب سروده های شعری ارزشمند شامل «مجموعه دیوان اشعار عرفانی و مذهبی با عنوان صلای عشق با 4 هزار بیت در قالب غزلیات و مثنویات ، ترکیب بند 300 بیتی اردهال در قالب و اوزان دوازده بند محتشم کاشانی و مثنوی آخوند کاشی در 90 بیت ، 6 کتاب با موضوعات متنوع فرهنگی، مذهبی، ادبی را نیز تاکنون به چاپ رسانده است.

«اولین نسیم عرفان در مورد خطبه متقّین نهج البلاغه، ماه وصال در مورد ادعیه 30 روز ماه مبارک رمضان، سلطان علی بن باقر(ع) مقتدای فین، نوای عشق مجموعه دکلمه ها، خاطرات و زندگینامه 76 شهید منطقه فین کاشان، عطر معراج در مورد ادب و آداب نماز از جمله 6 کتاب چاپ شده وی تاکنون است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.