فردا «یوم العباس» است و مردم زنجان با حضور گسترده در عزاداری این روز عشق و ارادت خود را به حضرت ابوالفضل عباس (ع) نشان می‌دهند

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان،ابوالفضل نامیست که در دل و جان ما عجین شده و  انسانهای آزاده زیادی را شیفته و دلباخته خود کرده است فردا شهر زنجان به یاد رشادت‌ها و دلاورمردی‌هایش به پا می خیزد و نام زیبایش را فریاد می زند.

 مردم استان زنجان ؛ یک روز خاص را به عزاداری برای حضرت ابوالفضل العباس (ع) برگزار می‌کنند، این مراسم بقدری زیبا و تاثیرگذار است که در حال حاضر جهانی شده است، فردا مردم زنجان به یاد امام ومولایشان  در قالب دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان بار دیگر جهانی می‌شوند.

زنجان، خاستگاه عاشقان اباعبدالله حسین(ع) است، کنگره عظیم شیعیان و آزادگان جهان در زنجان برپا می‌شود تا اقتدار و عزت شیعه را به رخ جهانیان بکشاند و بصیرت و ولایتمداری حسینیان را نشان دهند.

پس از ماه‌ها انتظار ماه محرم فرا رسید ماه عزای حسین(ع)، ماهی که جلوه‌گاه حقیقت ولایتمداری و شهادت در راه خدا و اسلام است و فردا در هشتم ماه محرم شور و شعور حسینی خود را در زنجان جلوه‌گر می‌کند تا با فریاد یا عباس عاشقان اباعبدالله اعلام کنند که در زنجان «یوم‌العباس» است.

کنگره و اجتماع عظیم عاشقان حسین(ع) در یوم العباس روزی که عاشقانه‌هایش به نام عباس علمدار رقم می‌خورد و همه در آستانه روز واقعه، فریاد یا عباس سر می‌دهند.

 فردا فریاد «یل یاتلار  طوفان یاتلار یاتماز حسینن پرچمی» مردم زنجان در جهان طنین‌انداز می‌شود و اقیانوس جوشان مردم جلوه‌ای باشکوه و عظیم از عشق و ارادت به سرور و سالار شهیدان نشان می‌دهد.

باید در زنجان باشی تا بدانی هشتم ماه محرم، زنجان حال و هوای دیگر دارد متفاوت‌تر و باشکوه‌تر از هر روز،مردم شهر زنجان از کودک، جوان و زن و مرد همه و همه در تدارک برای برپایی این اجتماع عظیم هستند، این حرکت به یک فرهنگ اصیل و تاثیرگذار در شهر و استان زنجان تبدیل شده است.

حاشیه خیابان‌ها، مسیر دسته عزاداری حسینیه، مملو از انبوه مسافرانی می‌شود که از شهرها و روستاهای اطراف و بسیاری از استان‌های دور به زنجان آمده‌اند تا در کنگره بزرگ عاشقان حسین(ع) شرکت کنند.

آری اینجا زنجان است، پایتخت عشق و شور حسینی، شهر آنان که عشقشان روز هشتم محرم و حرکت در دسته عظیم عزاداری است./س

برچسب ها: یوم ، عباس ، خاموش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.