رئیس دیوان عالی کشور گفت: پیشرفت واقعی کشور در سایه پیشرفت علمی و فناوری محقق می شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، آیت الله محسنی گرکانی در جمع دانشجویان موسسه آموزش عالی انرژی ساوه با تسلیت ایام عزای حسینی افزود: نخبگان کشور و جامعه دانشگاهی باید با تکیه بر استعدادهای درونی خود موجب جهش علمی در همه ابعاد شده و برای نظام و انقلاب افتخار آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه به بركت انقلاب و خودباوري نخبگان و جوانان در حال حاضر کشور ما به يكي از كشورهاي موفق در توليد علم تبديل شده است، اظهار کرد: انتظار می رود مجموعه دستگاه های اجرایی کشور در تعامل با دانشگاه و مراکز آموزش عالی از فضایی که در حوزه تحقیقات علمی در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور حاکم است حمایت کنند.

وی خطاب به دانشجویان نیز گفت: تمام فکرتان مشغول به تحصیل و علم آموزی باشد که در آن صورت اوقات خود را بیهوده تلف نکرده و با فراگیری علوم می توانید قله های ترقی و پیشرفت کشور را طی کنید.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری خطاب به دانشگاهیان گفت: دانشگاه ها در حرکت صحیح علمی کشور نقش حساس و حیاتی دارند.

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری در دنیای امروز مبنای مناسبات و تحرکات بین المللی قدرت است و قدرت هر کشور نیز ناشی از علم و توانمندی علمی آن کشور است.

آیت الله محسنی گرکانی در ادامه با اشاره به محرم حسینی به بیان علل قیام امام حسین (ع) پرداخت و از دانشجویان خواست تا نسبت به برپایی نماز اول وقت و نیز احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اهتمام بیشتری داشته باشند./ب
برچسب ها: نخبگان ، جهش علمی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.