نماینده کرمانشاه:

آمار واقعی بیکاری استان بسیار بیشتر از ارقام اعلام شده است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس معتقد است: آمار واقعی بیکاری در استان کرمانشاه بسیار بیشتر از آن چیزی است که اعلام می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام وحید احمدی، در خصوص آماری که اخیرا توسط مرکز آمار ایران اعلام شده و بر اساس آن نرخ بیکاری استان کرمانشاه 10.5 درصد عنوان شده است، گفت: بر اساس اعلام گذشته مرکز آمار، استان کرمانشاه از نظر نرخ بیکاری وضعیت مناسبی ندارد و بعد از استان لرستان دومین استان بیکار کشور است.

وی ادامه داد: مسلما وضعیت بیکاری استان کرمانشاه نسبت به سال گذشته بهتر نشده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: تا کنون بیش از 50 هزار مکاتبه از مردم داشته‌ام که 50 درصد آنها مربوط به مشکل بیکاری است.

احمدی در خصوص راهکارهای حل معضل بیکاری استان نیز خاطرنشان کرد: رفع این مشکل نیازمند برنامه‌ریزی مدون و مستمر است.

وی افزود: باید از امکانات و پتانسیل‌های موجود در استان جهت تولید و گسترش صنایع استفاده کرد و هم‌چنین ظرفیت‌های استان در بخش‌های کشاورزی، دامداری، گردشگری و سایر بخش‌هایی که تاکنون به آن توجه نشده را فعال کرد.

این نماینده مجلس یادآور شد: با استفاده از این پتانسیل‌ها می توان یک تغییر مثبت و جهش خوب در حل معضل بیکاری استان کرمانشاه مشاهده کرد.

احمدی با اشاره به این‌که بسیاری از مردم بیشتر به دنبال مشاغل دولتی و پشت میزنشستن هستند، اظهار داشت: این نشان می‌دهد جامعه به دنبال درآمدزایی از طریق شغل‌های شناخته شده و واقعی است و شغل دولتی می‌تواند تا 30 سال درآمد فرد را تضمین کند.

وی تصریح کرد: باید درآمدهای مختلف را برای مردم مطرح کنیم تا نسبت به مشاغل مختلف شناخت پیدا کنند و بتوانند از طریق آن زندگی خود را تامین کنند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: بیکاری ، کرمانشاه ، معضل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.