بعد از توافق حكومت اسرائيل به بازگشت رئيس حزب " اسرائيل خانه ماست " اويگدور ليبرمن به منصب وزارت خارجه پس از آنكه براي او حكم تبرئه از اتهام فساد صادر شد، افراد و گروه هاي چپ گرا در اسرائيل به اين امر معترض شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،‌روزنامه "هاآرتص" از قول معاون حزب كار" اسحاق هرتزوگ" نقل كرده كه :او (ليبرمن) بدترين وزير خارجه در تاريخ اسرائيل مي‌باشد و او شخصيتي غير قابل قبول دررابطه با غرب است. وي گفت من نمي فهمم چرا او را به پستش بازگرداندند؟

در همین حال "زهاوا گالون" رئيس حزب "مرتز" از نتانياهو خواست تا ليبرمن را به عنوان وزير خارجه انتخاب نكند. او طبق آنچه راديو اسرائيل منتشر كرده معتقد است : ليبرمن اسرائيل را به دولتي منزوي تبديل خواهد كرد و بازگشت او ضررهاي بسياري را به روابط اسرائيل با هم پيمانانشان و نيز جايگاه او در جهان وارد خواهد كرد، همچنانكه تأثير مخربي بر گفتگوهاي صلح با فلسطين خواهد داشت.

شايان ذكر است محكمه صلح در قدس اشغالي ، چهارشنبه گذشته ليبرمن را از اتهام فساد در مسأله تعيين سفير اسرائيل در جمهوري لتوني ، "بن آريه" تبرئه كرد. او بايد امروز در برابر پارلمان اسرائيل "كنست" سوگند بخورد.

انتهاي پيام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار