استاندار خراسان رضوی گفت: باید ضمن ممانعت از اقدامات سلبی صرف، با نگاهی صحیح و توجه جدی به این مسئله و بهره مندی از شیوه های قرآنی، هدایت و بقای جامعه را تضمین کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمد حسین فروزان مهر در حاشیه ی تقدیر از خانواده ی شهدای امر به معروف و نهی از منکر و دستگاه های برتر، با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر واجبی همگانی ست، اظهار داشت: مهم ترین معروف، عبودیت خدا و اجتناب از طاغوت است و کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند باید ابتدا خودش عامل به معروف باشد.

وی افزود: عاشورا، سند حقانیت اسلام و پیام و هدف نهضت حضرت اباعبداله الحسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به برنامه ریزی های دشمن، برای ایجاد انحراف در فرهنگ و اخلاق جامعه ی اسلامی به خصوص در میان جوانان گفت: باید ضمن ممانعت از اقدامات سلبی صرف، با نگاهی صحیح و توجه جدی به این مسئله و بهره مندی از شیوه های قرآنی، هدایت و بقای جامعه را تضمین کنیم.

فروزان مهر ادامه داد: این درحالی ست که در شرایط کنونی متاسفانه به دلیل فقدان وسیع نگری، این فریضه ی نورانی کوچک شمرده و در برخی مسایل جزئی خلاصه شده است.

آیت اله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه ی مشهد نیز در این مراسم با بیان این که احیای امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای عمومی و فراگیر است، اظهار داشت: علاوه بر اقدامات سلبی دستگاه های اجرایی باید با اقدامات پیشگیرانه از وقوع منکرات در جامعه جلوگیری کرد.

وی افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا زمینه ی بروز ناهنجاری ها در جامعه فراهم نشود و این مهم جز با همراهی آحاد مردم و نهادهای دولتی محقق نخواهد شد.

نماینده ی مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر دستگاه های اجرایی در حوزه ی وظایف خود، برای نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند، منکرات از جامعه برچیده خواهند شد.

امام جمعه ی مشهد با اشاره به فلسفه ی قیام امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار، شهید امر به معروف و نهی از منکر است که برای اجرایی شدن احکام و تکالیف اسلام از تمام هستی خود گذشت.

سردار سید هاشم غیاثی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان نیز با بیان این که هم اکنون در همه ی ادارات استان، هیات های مذهبی، اصناف و کارخانه جات، این شورا تشکیل شده است، گفت: دفاتر حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر با حمایت اداره کل دادگستری در استان راه اندازی شده است.

وی افزود: به منظور بسترسازی هرچه مطلوب تر فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر طرح جامع آموزش برای تمام قشرهای جامعه تدوین و به زودی عملیاتی خواهد شد.

برچسب ها: قرآن ، هدایت ، جامع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.