مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران از راه اندازی نمایندگی این صندوق در شهرستان رفسنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگارانِ کرمان ، طاهر شه حامد در سفر به رفسنجان در جمع صادرکنندگان رفسنجانی ، با اشاره به اینکه این نمایندگی تنها در مراکز سایر استانها ایجاد شده است ، افزود: شهرستان رفسنجان به دلیل اینکه قطب تولید پسته جهان است ، نخستین شهرستانی است که این امتیاز را کسب کرده تا به نفع صادرکنندگان پسته عمل کند.

وی ایجاد این نمایندگی را امتیاز مثبت برای استان کرمان خواند و گفت: چنانچه رییس اتاق بازرگانی کرمان ، هریک از صادرکنندگان پسته را تأیید کند یک امتیاز برای ارزیابی و اعتبار سنجی آن فرد ، در صندوق تلقی خواهد شد که به دنبال آن می تواند از امکانات و تسهیلات این صندوق بهره مند شود.

شه حامد با بیان اینکه واحدهای نمونه صادراتی زیادی در حوزه های پسته شامل فرآوری پسته و روغنهای پسته صادراتی در رفسنجان فعالیت می کنند،افزود: با ایجاد این نمایندگی برای توسعه صادرات پسته زمینه ای فراهم می شود تا به نفع فروشندگان،صادرکنندگان وتجار باشد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس ، از راه اعتبار سنجی ، همه اطلاعات خریدار خارجی مشخص می شود که در صورت احراز صلاحیت به صورت نسیه محصول را به خریدار فروخته و وجه آن را دریافت می کند.

شه حامد با بیان اینکه صندوق به عنوان ضربه گیر برای صادرکنندگان عمل می کند، گفت: به خاطر رفاه و تامین نقدینگی ، خطرات احتمالی را در این حوزه می پذیریم و نمی گذاریم آسیبی به صادر کنندگان برسد.

شه حامد افزود : اگرکشور خارجی محصول کشاورز را رد کند ،صندوق ضمانت صادرات ایران پول شما را پرداخت می کند.

وی اعلام کرد: اعتبارات این صندوق دولتی است به طوریکه پارسال به دلیل نوسانات دلار ، از محل نوسانات نرخ ارز به تجار مختلف کشور 76 میلیون دلار پرداخت شد.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران یادآورشد: افراد می توانند برای نام نویسی به نمایندگی صندوق ضمانت صادرات به نشانی اینترنتیmanager@egfi.org مراجعه کنند./ب


برچسب ها: صندوق ، ضمانت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.