مدیر زیباسازی شهرداری اسلامشهر از اجرای پروژه نقاشی دیواری با تکنیک کاشی شکسته توسط هنرمندان شاخص اسلامشهری، بر روی قسمتی از دیوارهای پل زیرگذر این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سلمان فرج‌اللهی اظهار داشت: با توجه به اهمیت و جایگاه هنر نقاشی و استفاده از آن در فضاهای شهری و تأثیر آن در افزایش روحیه شهروندان، اداره زیباسازی شهرداری اسلامشهر اقدام به رنگ‌آمیزی و ترسیم نقاشی‌های مختلف در سطح شهر کرده است.

وی بیان داشت: با حمایت‌ها و نگاه ویژه مدیریت ارشد شهرداری از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 10 هزار مترمربع از جداره‌های مختلف شهری توسط هنرمندان اسلامشهری، از طریق ترسیم نقاشی دیواری، رنگ‌آمیزی و زیباسازی شده است.

مدیر زیباسازی شهرداری اسلامشهر تصریح کرد: با توجه به بازتاب روانی مثبت و استقبال خوب شهروندان از کارهای انجام شده، در آینده‌ای نزدیک نیز طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده طرح‌های متنوع‌تری در قالب نقاشی دیواری با مفاهیم و مضامین ایرانی، اسلامی و با تکنیک‌ها و سبک‌های مختلف در جهت ایجاد چشم‌اندازهای بصری نو و ارتقای سطح کیفی منظر شهری اسلامشهر به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی با اشاره به اجرای پروژه نقاشی در پل زیرگذر اسلامشهر گفت: با توجه به اینکه بحث زیباسازی زیرگذر همواره مورد تأکید قرار داشته، پس از بررسی و بازدیدهایی که صورت گرفت، در نهایت با مشورت گروهی از کارشناسان و هنرمندان خبره طرح زیباسازی پل زیرگذر آیت‌الله کاشانی تهیه و تدوین شد.

فرج‌اللهی افزود: اجرای 400 متر نقاشی دیواری با تکنیک کاشی شکسته در زیر دور برگردان‌های پل و تعبیه قاب‌های هنری از ابتدا تا انتهای دیواره‌های پل، اجرای فضای سبز عمودی در لبه فوقانی پل با کاشت گیاهان رونده با تعبیه تعدادی جعبه گل از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: بهسازی و ساماندهی دیوارهای ساختمان‌های مشرف به زیرگذر از طریق اجرای طرح‌های گرافیکی و هنری، نورپردازی و نصب چراغ‌های تزیینی در قسمت‌های مختلف پل، زیباسازی پیشانی دوربرگردان‌ها با نصب کتیبه‌های هنری متناسب با کلیت پل و رنگ‌آمیزی برخی از سطوح پل از دیگر برنامه‌های زیباسازی این پل است.

این مسئول بیان داشت: پیش‌بینی شده که در نخستین گام برای عملیاتی کردن طرح مذکور نسبت به شروع فاز نخست کاشی‌کاری بر روی دو قسمت از دیواره، هر کدام به متراژ 100 مترمربع اقدام شود که در قسمت شمالی دیواره کار به مراحل پایانی خود نزدیک است.

فرج‌اللهی گفت: تمامی مراحل انجام کار اعم از محاسبات، طراحی، زیرسازی و اجرای اثر توسط هنرمندان شاخص اسلامشهری با به کارگیری تلفیقی از هنر خوشنویس کاشی شکسته و نقش برجسته با القای مفاهیم اسلامی و ایرانی به شکلی بدیع و خلاقانه با عنوان صلوات به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: این پروژه با توجه به کیفیت و مراحل انجام کار آن، در مقایسه با کارهای مشابه انجام شده در سطح کلان شهرهای کشور با هزینه‌ای به مراتب پایین‌تر اجرا شد.

فرج‌اللهی خاطرنشان کرد: این امر در واقع مرهون نگاه آگاهانه هنرمندان بومی و مجری کار عباس امانی است که بدون چشم‌داشت مادی به موضوع، به دلیل اینکه خود را فرزندی از اسلامشهر و متعلق به اسلامشهر می‌داند، حاضر به قبول و اجرای این پروژه شده است.


برچسب ها: اسلامشهر ، نقاشی ، دیواری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.