رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: احداث فاز نخست سایت گلخانه‌ای مهاباد از پیشرفت فیزیکی 72 درصد برخوردار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه سیدعلی مختاری در جریان بازدید از روند احداث و واگذاری سایت گلخانه‌ای مهاباد، اظهار داشت: محیط‌های گلخانه‌ای بهترین محیط برای پرورش و تولید محصولات کشاورزی به شمار می‌روند.

وی با اشاره به مزایای گلخانه‌ها، تصریح کرد: بهره‌گیری بهینه از فضا به جای سطح، کاهش خسارت و تأمین امنیت تولید و استفاده از تکنیک‌های جدید، بهره‌گیری صحیح و افزایش بهره‌وری از امکانات محدود آب از جمله این مزایا هستند.

مختاری آذربایجان غربی را یکی از استان‌های مستعد کشور برای احداث سایت‌های گلخانه‌ای عنوان کرد و گفت: هم اکنون 80 واحد گلخانه‌ای در استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی توسعه سایت‌های گلخانه‌ای را از اهداف و برنامه‌های سازمان عنوان کرد و افزود: با احداث و راه‌اندازی سایت‌های گلخانه‌ای در استان علاوه بر تولید محصولات سالم و مدیریت مصرف آب، فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی اشتغال خواهند یافت.

وی با اشاره به در دست احداث بودن 9 سایت گلخانه‌ای در آذربایجان غربی، یادآور شد: سه سایت در نقده و پیرانشهر و شش سایت دیگر در سایر شهرستان‌های استان به فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی واگذار شده است.

مختاری به مساحت سایت گلخانه‌ای مهاباد اشاره کرد و گفت: این سایت در زمینی به مساحت 5/13 هکتار و در دو فاز به مساحت‌های 4/5 و 1/8 هکتار در حال احداث است.

وی از پیشرفت 72 درصدی احداث فاز نخست سایت گلخانه‌ای مهاباد خبر داد و ابراز داشت: فاز دوم این سایت در مرحله اخذ زیر ساخت‌ها و عملیات زیر بنایی قرار دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.