امام جمعه پلدشت گفت: گرچه یک هزار و 400 سال از واقعه کربلا گذشته است اما همچنان روز عاشورا نقطه عطف آزادی‌خواهی در تاریخ است.

نقی دوزدوزانی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به انگیزه قیام امام حسین (ع)، اظهار داشت: مبارزه با منکرات جامعه اسلامی از جمله مهم‌ترین دلایل قیام آن حضرت است.

وی ابراز داشت: فلسفه اصلی و نهایی نهضت امام حسین (ع) احیای فرهنگ اسلام اصیل و ناب محمدی و جلوگیری از بدعت وارد شده در دین حضرت محمد (ص) است.

دوزدوزانی بر لزوم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و اذعان داشت: امام حسین (ع) با امتناع کردن از بیعت با یزید آمادگی خود را برای شهادت و مقاومت در برابر حکومت یزید اعلام کرد و از سوی دیگر، تلاش خود را جهت برانداختن حکومت یزید و تأسیس حکومت اسلامی، به کار گرفت.

امام جمعه پلدشت با اشاره به عظمت و بزرگی قیام عاشورا، افزود: گرچه یک هزار و 400 سال از آن واقعه گذشته است اما مسلمانان جهان به عزاداری می‌پردازند و روز عاشورا را به عنوان نقطه عطف آزادی‌خواهی در تاریخ قلمداد می‌کنند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) مظهر آزادی و آزادگی در جهان است، یادآور شد: آن حضرت با خون خود درخت اسلام را آبیاری کرده و زنده نگه داشته است.

دوزدوزانی به پیام قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: این پیام محدود به زمان و مکان خاصی نیست بلکه ابدی و جاوید است.

وی ادامه داد: در جامعه‌ای که به حق عمل نشود، احکام خدا تحریف شود و حاکمان جامعه با زور و ستمگری با مردم رفتار کنند آن جامعه، جامعه یزید است و مبارزه با مفاسد کاری حسینی خواهد بود./س

برچسب ها: تاریخ ، پلدشت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.