مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: بیش از 15 تشکل تعاونی منابع طبیعی در آذربایجان غربی تاسیس شده است.

علی پیرمرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: یکی از عمده‌ترین راه‌های مشارکت در حفاظت از عرصه‌های ملی خصوصاً در بحث احیا، لزوم تشکیل تعاونی‌های منابع طبیعی است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر با توجه به کارهای انجام شده در حال حاضر در آذربایجان غربی بیش از 15 تشکل تعاونی تاسیس شده است که تا حدودی در روند برخی طرح‌ها در شهرستان‌ها این تعاونی‌ها کمک شایانی را به مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی تصریح کرد: علی‌رغم تمهیدات انجام شده تعاونی‌های تشکیل شده در بخش منابع طبیعی به لحاظ عدم فرهنگ‌سازی و آگاهی کامل از مزایای تعاونی نتوانسته‌اند آنچنان که شایسته باشد در توسعه بخش منابع طبیعی نقش داشته باشند.

وی عنوان کرد: این تعاونی‌ها به لحاظ دارا نبودن بنیه قوی مالی تاکنون نتوانسته‌اند در صندوق بخش کشاورزی و منابع طبیعی عضو شوند و همین امر منجر شده است تعاونی‌های بخش منابع طبیعی از امکانات این صندوق سهم بسیار اندکی را داشته و یا اصلاً سهمی نداشته باشند.

پیرمرادی یادآور شد: هم‌اکنون صندوق توسعه بخش کشاورزی و منابع طبیعی در آذربایجان غربی دارای اعتبارات بسیار خوبی است که می‌توان با هدایت تعاونی‌های مذکور و با سهامدار کردن آن‌ها در این صندوق خیلی از مشکلات را در بخش عرصه‌های منابع طبیعی از طریق همین تعاونی‌ها مرتفع کرد.

وی اظهار داشت: درصدد هستیم در مجموعه اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی با تشکیل تیمی از کارشناسان موانع و چالش‌های موجود را بررسی کرده و با دعوت از نمایندگان خود این تعاونی‌ها راه‌حل مناسبی را برای اعضای تعاونی‌های منابع طبیعی برای عضویت و استفاده از تسهیلات این صندوق پیدا کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی تاکید کرد: باید بخش آموزش و ترویج را نیز در این راستا بیش از پیش فعال‌تر کرد تا با آموزش‌های لازم برای عرصه‌نشینان منافع تعاونی‌ها و عضویت در صندوق توسعه بخش منابع طبیعی را بازگو و تبیین کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.