ارتش سوريه توانست سلطه خود را بر چندين شهرک و منطقه حياتي در حومه حلب در جنوب شرق اين کشور گسترش دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا،  يک منبع نظامي گفت:  يگان‌هايي از ارتش سوريه روز يکشنبه بعد از نابودي آخرين گروه از تروريست‌ها در حومه حلب سلطه بر منطقه ( اللواء 80 ) ، نيروگاه ( ال اف ام )، شرکت رودکو، پمپ بنزين المناره و کارگاه فلاحه در حومه اين استان را کامل کردند.

اين منبع افزود مقادير زيادي از سلاح و مهمات تروريست ها نابود شد و صدها تله انفجاري که در منطقه  براي جلوگيري از پيشرفت ارتش قهرمان سوريه کار گذاشته شده بود خنثي شد.

وي اظهار داشت يگاني از ارتش سوريه بعد از نابودي کامل تروريست ها که اکثر آنان را اتباع خارجي تشکيل مي دادند سلطه بر شهرک تل عرن در حومه حلب را کامل کرد.

همچنين 40 دستگاه خودرو ، مقاديري سلاح و مهمات و ده ها تونل زيرزميني که گروه هاي تروريستي ايجاد کرده بودند در اين شهرک کشف و منهدم شد.

ارتش سوريه همچنين توانست در شهرک تل عرن در حومه حلب سه کارگاه توليد بمب ، يازده خمپاره انداز 120 ميليمتري و دو سکوي پرتاب موشک و چندين موشک گراد و تيربارهاي مختلف کشف و منهدم کند.

همچنين منابع وابسته به مخالفان سوري اعلام کردند ارتش اين کشور محله طريق الباب را هدف حملات توپخانه اي قرار داد و درگيري ها در منطقه اللوا 80 و اطراف فرودگاه بين المللي حلب همزمان با گلوله باران منطقه ادامه دارد.

ارتش سوريه چند روز قبل بر شهر السفيره در حومه حلب سلطه يافت. السفيره يکي از مهم ترين مناطقي است که مخالفان مسلح توانسته بودند کنترل آن را به دست گيرند زيرا شماري از کارخانه هاي وابسته به وزارت دفاع سوريه در آن قرار دارد.
همچنين بر اثر حمله خمپاره اي تروريست ها  به مناطق مسکوني در شهر جرمانا در ريف دمشق چهار نفر از جمله سه کودک سوري کشته و شماري ديگر از مردم زخمي شدند.

سانا به نقل از يک منبع مسئول اعلام کرد تروريست ها هفت خمپاره به سوي محله کشکول ، ميدان اصلي ، ميدان السيوف و محله دف الصخر در شهر جرمانا شليک کردند و بر اثر آن چهار عضو يک خانواده از جمله پدر و سه کودک شهيد شدند و يازده نفر ديگر که اکثرشان را زنان و کودکان تشکيل مي دهند زخمي شدند.

همچنين در حمله تروريست‌ها به غيرنظاميان در منطقه حرستا در ريف دمشق که روز يکشنبه رخ داد يک شهروند سوري کشته شد و هشت نفر ديگر زخمي شدند.

شهر جرمانا چند ماهي است که هدف حملات خمپاره اي و انفجار خودروهاي بمب گذاري شده قرار مي گيرد و همين امر باعث کشته يا زخمي شدن صدها نفر شده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: تروریست ، سوریه ، حلب ، جرمانا ، ارتش ، syria
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار