اردن روز یکشنبه اقدام مقامات رژیم صهیونیستی را به ترمیم بخشی از دیوار غربی مسجد الاقصی در شهر قدس رد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری شین هوا؛ "محمد مومنی" وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی دولت اردن که سخنگوی رسمی آن نیز است گفت: « ترمیم این دیوار و منطقه اوقافی اسلامی « رباط الکرد » در حیطه مسئولیت اداره اوقاف اسلامی است و در حیطه مسئولیت مقامات رژیم اشغالگر قدس نیست. اسراییل به سازمان اوقاف اسلامی شهر قدس اجازه نمی دهد ترمیم لازم را در مکان هایی که مسئولیت حفظ و نگهداری از آن را بر عهده دارد انجام دهد.»

"مومنی" از جامعه جهانی ، سازمان های بین المللی ، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب خواست برای جلوگیری از اقدامات ناقض و توهین آمیز مقامات رژیم اشغالگر در حق مکان های اوقافی اسلامی و مسیحی در قدس اقدام کنند و دخالت فوری در این خصوص ضروری است.

کارکنان سازمان میراث فرهنگی و آثار باستانی اسراییل اواسط هفته گذشته عملیات ترمیم دیوار غربی مسجد الاقصی را تحت حمایت پلیس و نظامیان ویژه اسراییلی آغاز کردند.
این اقدام طرف اسراییلی در حالی است که امان بارها به طور کتبی و شفاهی مخالفت خود را با هرگونه دخالت اسراییلی در امور مربوط به اوقاف اسلامی و مسیحی در قدس اعلام کرده است.

وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی دولت اردن اظهار داشت این اقدامات اسراییل توهین به مسجد الاقصی و نقض معاهده صلح امان-تل آویو و تعهدات بین المللی است.
مومنی تصریح کرد قدس بر اساس قانون بین المللی سرزمینی اشغال شده است و در فهرست میراث بین المللی است و اسراییل نمی تواند واقعیت امر در قدس را تغییر دهد.

 این مقام اردنی خاطرنشان کرد دیوار غربی مسجد الاقصی جزئی از این مسجد است و توهین به آن به مثابه توهین به همه مسلمانان تلقی می شود زیرا یکی از مقدس ترین مساجد سه گانه در جهن اسلام است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار