رییس جمهور مصر و رییس تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه در نشستی در قاهره تازه ترین تحولات فلسطین را بررسی کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ ریاست جمهوری مصر در بیانیه ای اعلام کرد "عدلی منصور" و "محمود عباس" در مقر ریاست جمهوری مصر در منطقه " نصر الجدیده " در قاهره دیدار و نتایج روند مذاکرات فلسطینی - اسراییلی و مشکلات موجود در مسیر آن را بررسی کردند.

"محمود عباس" درباره احیای نقش حیاتی مصر در پیشبرد مذاکرات و دستیابی به نتایجی مطلوب ابراز خوشبینی و بر اهمیت این نقش در آینده تاکید کرد.
در این بیانیه آمده است محمود عباس و منصور همچنین تلاش های صورت گرفته را برای تحقق آشتی ملی فلسطین بررسی کردند.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: « این دیدار در چارچوب علاقه مندی طرف فلسطینی به هماهنگی و رایزنی دایمی با مصر درباره مسایل مربوط به فلسطین صورت گرفت زیرا مصر در خصوص تحقق آرمان فلسطین همواره نقش پیشتاز و مثبتی ایفا و از حق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل فلسطینی حمایت کرده است.»

منصور نیز درباره اوضاع داخلی مصر گفت: « مصر در مراحل نهایی تدوین قانون اساسی قرار دارد و ظرف دو تا سه هفته آینده نهایی می شود.»

"محمود عباس" افزود مطمئن است که مصر می تواند بر اساس جدول زمانی مشخص نقشه راه آینده خود را عملی کند.

وی از بیداری ، هوشیاری و احساس شدید ملی گرایی مردم مصر ستایش کرد.
دو طرف همچنین تازه ترین تحولات مربوط به سوریه ، عراق ، لیبی و همچنین تحولات رخ داده درباره پرونده هسته ای ایران را بررسی کردند.

"صائب عریقات" عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین ( ساف ) ، عزام الاحمد عضو کمیته مرکزی جنبش فتح ، اکرم هنیه مشاور محمود عباس ، برکات الفرا سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در قاهره و سرلشگر ماجد فرج رییس دستگاه اطلاعات عمومی طرف فلسطینی نیز در این نشست حضور داشتند.

قرار است "محمود عباس" در جریان سفر به مصر که سه روز طول می کشد با ژنرال "عبدالفتاح السیسی" وزیر دفاع این کشور ، نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب و" احمد الطیب شیخ الازهر" دیدار کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار