اردوی یک ماهه اتریش،‌ یک اردوی معمولی نبود و البته دستاوردهای زیادی در ابعاد مختلف داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، فصل اسکی نزدیک است و از آن مهمتر المپیک زمستانی است. حساس ترین رقابتی که اسکی بازان ایرانی هم چون اسکی بازان سایر کشورها از مدت ها قبل خود را برای آن آماده کرده اند.

اگر چه فدراسیون اسکی کشورمان هم چون سایر فدراسیون های ورزشی با مشکلات عدیده ای مالی مواجه بود اما با تلاش مسئولان فدراسیون اردوی آلپاین به اتریش پا برجا ماند و ملی پوشان به همراه مربی خود راهی یک سفر 30 روزه به کمپی شدند که در واقع میزبان اسکی بازان برتر این رشته از سراسر جهان بود. قهرمانانی که در کنار هم گرد آمده بودند تا هر یک از شرایط ایده آل این یخچال برای بهبود شرایط خود برای رقابتهای آتی استفاده کنند.

اگر چه تلاش ها بر این بود تا زمان اردوی اتریش از 30 روز به 45 روز افزایش پیدا کند. اما علیرغم همه تلاش ها مدت اردو همان 30 روز باقی ماند که البته اسکی بازان صرف نظر از 2 روز بدی آب و هوا و 2 روز استراحت و زمان رفت و برگشت حدوداً 23 روز اسکی کردند. اسکی کردن در چنین منطقه ای آن هم بعد از 7 ماه تعطیلی بدون شک اثرات مثبت خود را در پیش خواهد داشت.

بدن های ناآماده کم کم به شرایط آرمانی خود نزدیک شدند و البته حضور یک مربی با دانش ایتالیایی در کنار کادر فنی تیم به افزایش سطح آمادگی اسکی بازان کمک بیشتری کرد. گر چه به نظر می رسد در این شرایط سنی تمرینات اختصاصی خود اسکی بازان برایشان منفعت بیشتری داشته باشد اما نمی توان نقش تجربه مربیان خارجی و با سابقه را نادیده گرفت.

از طرفی مسئولان فدراسیون که این بار با دغدغه نزدیکی المپیک زمستانی دست و پنجه نرم می کردند به صورت مصمم درصدد جذب یک سرمربی خارجی برای تیم بودند. جذب سرمربی ای که علیرغم انتقادات وارده  در همین زمان نه چندان زیاد تا آغاز مسابقات المپیک می تواند به افزایش اعتماد به نفس ملی پوشان کمک کند.

در این نباید تلاش های مربیان داخلی از جمله علیداد ساوه شمشکی را در به این جا رساندن اسکی بازان نادیده گرفت. به هر حال با بررسی شرایط دو گزینه اصلی سرمربیگری سرانجام مربی فرانسوی به مدت 4 ماه هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت هدایت تیمی که تا به این جای کار 3 سهمیه المپیک دارد والبته حداقل خود را کسب یک سهمیه دیگر آماده می کند.

این سهمیه باید از مسابقات بین المللی که اسکی بازان در آن شرکت می کنند به دست بیاید. ما مسابقات لیگ بین المللی را در پیش داریم.
رقابت هایی که باحضور اسکی بازان خارجی و احتساب پوئن های جهانی و ارتقای سطح اسکی بازان مان می تواند کمک زیادی به ما کند از طرف دیگر دو تورنمنت دیگر در آذرماه پیگیری خواهد شد که تیم ما می تواند با شرکت در آن ها شانس خود را برای افزایش سهمیه بالا ببرد.
مسابقات اسکی چین که اول تا هشتم آذر برگزار می شود و رقابت های ترکیه که 20 تا 28 همین ماه پیگیری خواهد شد.

تیم ملی اسکی آلپاین به نسبت سایر تیم های اسکی از شرایط بهتری برخوردار است شرایطی که به تبع آن انتظارها را از اسکی بازان این تیم بالا می برد. حالا شاید فدراسیون به حد وسع خود و حتی کمی بیشتر امکانات لازم را برای ملی پوشان فراهم کرده وزمان آن رسیده تا اسکی بازان خودی نشان دهند، مثل همان افتخار آفرینی های سال گذشته و رکورد شکنی هایی که در سطح جهانی صورت گرفت.

اسکی ایران در مسیر صعودی خوبی حرکت می کند مسیری که با دستاوردهای اردوی یک ماهه آلپاین هموارتر بهم شده است. منتظریم تا با آغاز مسابقات داخلی فصل جدیدی از اسکی آلپاین را شاهد باشیم.

انتهای پیام/مح
برچسب ها: تیم ملی ، اتریش ، اسکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار