فارس به لحاظ وجود مکان‌های گردشگری اعم از مذهبی، تاریخی، طبیعی، 33 درصد از ظرفیت‌های گردشگری کشور را در خود جای داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: فارس به لحاظ وجود مکان‌های گردشگری اعم از مذهبی، تاریخی، طبیعی و با توجه اینکه به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) مطرح شده و 33 درصد از ظرفیت‌های گردشگری کشور را در خود جای داده اما سرمایه‌گذاری لازم در این بخش صورت نگرفته است.

محمد مهدی برومندی افزود: 13 اثر تاریخی در فارس ثبت جهانی شده که سه اثر مهم تخت جمشید، نقش رستم و پاسارگاد در این حوزه انتخابیه است و سالانه چند میلیون گردشگر خارجی و داخلی از این آثار بازدید می‌کنند و به ازای ورود هر گردشگر خارجی هفت شغل در فارس ایجاد می‌شود.

برومندی با طرح این سئوال که آیا زمان آن نرسیده است که به صنعت گردشگری و ظرفیت‌های آن در کشور توجه شود افزود: امروز حداقل بسترهای لازم برای گردشگران در تخت جمشید، پاسارگاد و نقش رستم وجود ندارد و به عنوان نماینده مردم باید بگویم حتی راه‌های دسترسی به این آثار از وضعیت مطلوب برخوردار نیست و مردم به ویژه بازدیدکنندگان و هموطنان از این وضعیت ناراضی هستند/س.

برچسب ها: ظرفیت ، گردشگری ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.