وزير راه و شهرسازي گفت: 100 سروند از 243 سروند هواپيمايي کشور از ناوگان به دليل مشکلات فرواني خارج شده و سازمان هواپيمايي کشور هر چه سريعتر شوراي عالي هواپيمايي تشکيل دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندي در مراسم توديع و معارفه رئيس سازمان هواپيمايي کشوري با بيان اينکه فرودگاه هاي ايران در شان مردم کشور نيستند، گفت: بايد فرودگاه ها را از جهت آسايش رفاه و ايمني براي شهروندان ارتقا دهيم.

وي ادامه داد: بايد تمامي فرآيندهاي انجام شده طي سالهاي گذشته در فرودگاه مورد بازبيني و باز نگري قرار گيرد تا سطح ايمني و آسايش افزايش يابد.

وزير راه و شهرسازي در ادامه تصريح کرد: بايد براي فرودگاه ها سليقه به خرج دهيم و هنروري و زيبايي را در فرودگاه ها به کار ببريم.

آخوندي با بيان اينکه فرودگاه هاي ما نبايد چهره اي عبوسي داشته باشند، گفت: شهروندان بايد با ورود به فرودگاه ها شاهد چهره اي خندان و بانشاط و شاداب روبرو شوند.

وي با اشاره به اينکه ماموريت اصلي سازمان هواپيمايي کشور وضع قوانين و مقررات است، گفت: بايد راه را براي اين صنعت هموار کنيم تا بتوان سازمان هواپيمايي کشور به ماموريت اصلي خود برسد.

وزير راه وشهرسازي در ادامه توضيح داد: بايد هرچه سريعتر شوراي عالي هواپيمايي کشور توسط رئيس سازمان تشکيل و نسبت به مسائل بنيادين تصميم گيري شود.

وزير را ه وشهرسازي ايمني و استاندارد اصلي ترين ماموريت سازمان هواپيماي کشور دانست و گفت: افزايش ايمني و ارتقاي استاندارد و ارائه خدمات در سطح جنبي و فني از ديگر ماموريت هاي اصلي اين سازمان به شمار مي رود.

آخوندي در ادامه گفت: سازمان هواپيمايي کشور بايد محيط فعال اقتصادي را براي سرمايه گذاران فراهم کند و ميزان ريسک را در اين بخش کاهش دهد.

وي در ادامه توضيح داد: بايد محيطي براي سرمايه گذاران جهت سرمايه گذاري دراز مدت فراهم کنيم تا بتوانيم ناوگان هوايي که داراي مشکلات فراواني است را توسعه دهيم.

آخوندي در ادامه اظهار داشت: ايران داراي 243 فروند هواپيما است که 100فروند از آنها به دليل مشکلات موجود قابل سرويس دهي نيستند.

وزير راه و شهرسازي در ادامه توضيح داد: با تدابير ويژه و ايجاد يک اعتماد با بخش خصوصي بايد بتوانيم ناوگان حمل و نقل هوايي خود را توسعه دهيم .

وي خاطرنشان کرد: بايد محلي ايمن سريع سالم و با حجم مورد نياز در صنعت حمل و نقل هوايي ايران شاهد باشيم.


انتهاي پيام/

برچسب ها: آسایش ، ایمنی ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار