دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ، برنامه های این اتحادیه در ماه محرم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حامد علامتی دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در نشست خبری برنامه های ماه محرم این اتحادیه گفت: نظام روحانیون به مدارس سراسر کشور که هم اکنون در 28 استان در حال برگزاری است از جمله برنامه های این اتحادیه دهم محرم است.

وی ادامه داد : در این راستا 300 روحانی که متخصص در تبلیغ هستند با موضوع محرم در دهه اول به مدارس متوسطه 28 استان اعزام شدند و در غالب سخنران کارهای تبلیغاتی خود را با هدف تکریم شعائر اسلامی، شناخت ابعاد شخصیتی امام حسین (ع) ، شناخت واقعیات عاشورا و بررسی ابعاد محرم و ترویج فرهنگ عاشورایی کارهای خود را آغاز کردند.

علامتی اظهار داشت: همچنین ویژه نامه ای با موضوع محرم در اختیار دانش آموزان متوسطه سراسر کشور قرار گرفته و کتابهای تولیدی و پرسشی نوجوانان که درآن سوالات دانش آموزان در سالهای گذشته از روحانیون اعزامی به مدارس جمع آوری شده ، تولید شده است.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بیان داشت: این کتاب در 5 جلد با موضوعیت پرسشهای مهدویت، فلسفه احکام، اخلاق خانوادگی، سیاسی اجتماعی و مرگ و قیامت در دسترس است. 

وی با اشاره به برنامه های هیئت های دانش آموزی انصار المهدی گفت: این هیئت ها به صورت مستمر در شهرستان های سراسر کشور در دهه اول و دوم ماه محرم برگزار می شود.

علامتی با اشاره به تجمع دانش آموزان و نوجوانان حسینی که به یاد حضرت قاسم ابن الحسن (ع) در استان های سراسر کشور در حال برگزاری است گفت: تقویت روحیه حماسی و اراده قلبی مخاطبان به خاندان عصمت و طهارت از جمله اهداف ما در این زمینه است.

همچنین هدف ما جریان سازی و تقویت فضای معنوی مدارس و محیط های عمومی شهرها با بهره گیری از حضرت سید الشهدا و ترویج مفاهیم مرتبط با قیام عاشورا بویژه عزت دینی و آمادگی است.

وی افزود: فضا سازی محیط مدرسه ، تشریح گروه های نشریه نویسی با موضوع محرم ، برگزاری خیمه های محرم ، جلسات ادبی و قرارهای معنوی اعضا، مشارکت در مسابقه ملی کتابخوانی از دیگر برنامه های در نظر گرفته برای مدارس می باشد.
انتهای پیام/

برچسب ها: مرادی ، محرم ، وافعیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار