حسين شريعتمداري با بهتر توصيف کردن شرايط اقتصادي کشور گفت: مجموعه انتظارات مثبت در زمينه اقتصادي موجب تقويت انگيزه براي توليد بهتر کار و سرمايه گذاري بيشتر در اقتصاد ايران شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران حسين شريعتمداري معاون اجرايي رئيس جمهور در حاشيه مراسم گراميداشت روز ملي کيفيت در جمع خبرنگاران گفت: تا زماني که روال منطقي در مذاکرات هسته اي آغاز شده و آنها نيز تلاش کردند به روال منطقي گردن نهند،  شاهد انتفاعي در سطح عمومي توليد و هم در سطح فعاليت هاي تجاري اقتصادي و سرمايه گذاري در کشور هستيم.

شريعتمداري ادامه داد: اميد به آينده و توليد سرمايه گذاري بيشتر در کشور بيشتر شده است.

وي با تأکيد بر اينکه بايد اين اميد حفظ شود، اظهار داشت: با روش منطقي در حوزه هاي مختلف سياست خارجي بايد بر اين اميد بيافزاييم.

معاون اجرايي رئيس جمهور درپاسخ به اين پرسش که آيا کارشکني هاي دولت فرانسه موجب تجديد نظر دولت آقاي روحاني در فعاليت هاي اقتصادي و تجاري با اين کشور مي شود گفت: بايد آموزش بگيريم و آموزش ببينيم که هر يک از اعضاي دولت در حيطه وظايف و اختيارات خود مصاحبه کند و بنابراين مصلحت مي بينم علي رغم اينکه ممکن است در اين زمينه اطلاعاتي داشته باشم پاسخگويي در اين مورد را به مسئولين مربوطه واگذار کنم.

شريعتمداري در خصوص برنامه 100 روزه دولت يازدهم نيز گفت: رئيس جمهور پس از 100 روز از راه هايي که خود مصلحت بداند گزارشي از يک عکسبرداري دولت و قوه مجريه در زمان تحويل به استحضار مردم خواهد رساند.

وي افزود: طبيعي است که اگر تقسيم وظايفي در ميان مسئولين انجام شود معاونان و وزراي دستگاه هاي اجرايي، آنها را به اطلاع مي رسانند و در پايان 100 روز اهم خدمات انجام شده توسط دولت در اين مدت به اطلاع مردم خواهد رسيد.

معاون اجرايي رئيس جمهور در پاسخ به اين پرسش که آيا طرح هاي عمراني باقي مانده از دولت قبل مثل طرح خروج از تهران توسط دولت يازدهم انجام خواهد شد گفت: هر دولتي مکلف است طرح هاي نيمه کاره و باقي مانده از دولت قبل را به انجام برساند مگر آنکه دليلي براي عدم اجراي آن وجود داشته باشد.

وي ادامه داد: در خصوص طرح خروج از تهران کميسيون هاي تخصصي دولت در حال بررسي هستند. 

شريعتمداري با تأکيد بر رعايت استاندارد و کيفيت در توليد و خدمات کشور گفت: قانون گذار بايد بين دستگاهي که استاندارد را تدوين مي کند و  دستگاهي که استاندارد را نظارت مي کند تفاوت قائل شود که البته سازمان استاندارد اين زمينه را بيش از دستگاه هاي ديگر دارد.

معاون اجرايي رئيس جمهور در خصوص انحلال ستاد تدابير ويژه نيز گفت: اين ستاد منحل نشده و به کار خود ادامه مي دهد.

وي افزود: مصوبات اين ستاد از طريق سخنگوي دولت و نيز رئيس اين ستاد به اطلاع مردم مي رسد.

شريعتمداري در خصوص حذف سه دهک از تخصيص يارانه و پيش بيني آن در بودجه سال 93 گفت: در اين زمينه بايد آقاي نوبخت اظهار نظر کند.

معاون اجرايي رئيس جمهور با تأکيد بر استفاده از ابزار سياست گذاري براي کنترل کيفيت واردات گفت: يکي از مهمترين اين ابزارها برقراري ضوابط در مورد کالاهاي وارداتي به کشور است که اين مهم بر عهده سازمان استاندارد مي باشد.

وي افزود: تلاش مي شود با تقويت اين سازمان در سطح ملي مبادي ورود کالا به کشور بيش از پيش مورد نظارت و کنترل سازمان استاندارد به لحاظ تدوين ضوابط بروز استاندارد شود.

شريعتمداري ادامه داد: يکي ديگر از ابزارهاي سياستگذاري در بحث کنترل کيفيت واردات نظام تعرفه است که براي حمايت از توليد به کار مي رود.

وي گفت: ما به نظام تعرفه به عنوان ابزار کسب سود ماليات بر واردات قرار نداده و تنظيم نمي کنيم بلکه نظام تعرفه عاملي براي حمايت از توليدات داخلي است.

وي ادامه داد: در سايه حمايت هاي تعرفه اي توليد کنندگان داخلي مي توانند استانداردهاي توليد خود را در زمينه استانداردهاي اجباري کيفيت ببخشند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اعلام ، تجدید ، نظر ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار