جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه محدودسازی جمعیت، فرهنگی غربی است، گفت: دولت برای تحقق فرمایشات "رهبر معظم انقلاب" باید ستادی در این زمینه تشکیل دهد.

"حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مجتبی ذوالنور" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به هشدار "مقام معظم رهبری" پیرامون پیری جمعیت مبنی بر اینکه «مسئله نمای جوان برای کشور یک مسئله اساسی، مهم و تعیین کننده است و کشورهایی که در دنیا دچار پیری جمعیت شده‌اند به دشواری راه علاجی برای مشکلات ناشی از آن یافته‌اند که لازم است برای حل این مشکل کار علمی، عمیق و اساسی صورت پذیرد»، اظهار داشت: کشور ما در زمان سازندگی از مدل غربی برای توسعه یافتگی استفاده می‌کرد به این معنا که فردگرایی، رفاه فردی، تامین غرایز هدف کنترل جمعیت و درنهایت رشد کشور بود.

 وی با بیان اینکه مبنای تفکر فردگرایی در غرب به مثابه "مشکل شما مشکل شماست و ربطی به ما ندارد" است که گذشت و ایثار را در خود جای نمی‌دهد، ادامه داد: این اندیشه با مبنای تفکری جمهوری اسلامی که همه اعضا برای هدفی مشترک همکاری می‌کنند، کاملا متضاد است.

جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه بحث کنترل جمعیت در دوران سازندگی جدی شده و دانشگاه‌های علوم پزشکی در این زمینه فعال شدند، تصریح کرد: در نهایت با فرهنگ‌سازی گسترده و چندین ساله نرخ رشد جمعیت کشورمان کاملا تغییر کرد، بنابراین برای تغییر آن نگرش و تحول در آن مسیر باید همان راه را دوباره طی کرد.

ذوالنور با اشاره به نقش اثرگذار دولت و دستگاه‌های ذیربط در زمینه افزایش جمعیت کشور، اضافه کرد: وزارت‌خانه‌ها، دانشگاه‌ها و سازمان صدا وسیما به عنوان رسانه ملی باید فعال شوند و در این زمینه دولت باید خود را مخاطب جدی بداند، چراکه امروز با حرف‌زدن کاری از پیش نمی‌رود.

این فعال سیاسی تصریح کرد: امروزه کشورهای غربی با مشکل  پیری  جمعیت مواجه بوده و در تامین نیروی کار مشکل دارند؛ این کشورها برای رهایی از این وضعیت ناچارند از کشورهای دیگر مهاجر بپذیرند و این خود مشکل دیگری تولید می‌کند و آن تغییر نسل آن‌ها است.

ذوالنور با بیان اینکه دولت برای تحقق فرمایشات "رهبر معظم انقلاب" باید ستادی در این زمینه تشکیل دهد، خاطرنشان کرد: دولت با حل مشکلات معیشتی خانواده‌ها راهی برای تشویق آنان پیدا کند، تا خانواده‌ها به افزایش جمعیت ترغیب شده و رهنمود‌های معظم‌له به بار بنشیند، در این زمینه تلاش آموزش و پرورش به عنوان اهرم فرهنگ‌سازی قابل توجه است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: جمعیت ، پیری ، هشدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار