استاندار آذربایجان شرقی بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری این استان با ترکیه در قالب یک برنامه مشخص کاری تاکید کرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، جبارزاده در دیدار سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریزبا اشاره به روابط دیرینه ایران و ترکیه و مشترکات فرهنگی دو کشور، خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی روابط خوبی با استان های مختلف ترکیه دارد، اما سطح این روابط راضی کننده نبوده باید بیشتر شود.

وی افزود: روابط دو طرف باید طبق یک برنامه زمان بندی شده و مشخص توسعه یابد و روند این برنامه نیز باید به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار گیرد.

جبارزاده از کنسولگری ترکیه در تبریز و نمایندگی وزارت امور خارجه در آذربایجان شرقی خواست برنامه ای برای ارتقای سطح روابط دوجانبه و چگونگی رفت و آمد هیات های اقتصادی و تجاری دو طرف تهیه کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان این که روابط سیاسی ایران و ترکیه بر عهده دولت های دو کشور است، افزود: ما مسؤول روابط اقتصادی و تجاری هستیم و در این راستا تمام توان خود را به کار می گیریم.

سرکنسول ترکیه در تبریز نیز در این دیدار با تبریک انتصاب جبارزاده به سمت استانداری آذربایجان شرقی، خواستار استمرار و گسترش روابط دوجانبه با این استان شد.

گوون بگچ همچنین با تاکید بر اهمیت روابط اقتصادی و تجاری بین منطقه ای ترکیه و آذربایجان شرقی، آمادگی خود را برای همکاری با مدیریت اجرایی این استان در جهت توسعه روابط اعلام کرد./س

برچسب ها: روابط ، اقتصادی ، تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.