معاون برنامه و بودجه استانداری تهران از حضور بازرسان در مناطق 22 گانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، نعمت الله ترکی معاون برنامه و بودجه استانداری تهران در پنجمین جلسه تنظیم بازار استان درباره قیمت گذاری میوه و مرکبات گفت: با مراجعه به بررسی های صورت گرفته افزایش قیمت ها به هیچ عنوان واقعی نیست.

وی افزود: با توجه به این عدم ثبات این قیمتها در بازار بازرسانی در مناطق 22 گانه استان تهران فرستاده می شود که به ثبات نسبی بازار کمک شود. 

ترکی درباره تنظیم بازار در‌چند روز گذشته گفت: قیمت کالاها با توجه به یک هفته قبل تغییر چندانی نداشته  و اگر افزایش قیمتی هم بوده در‌حد 1 درصد بوده است و باید به این نکته توجه داشت قیمت برخی کالاها نیز با کاهش روبرو بودیم.

معاون برنامه و بودجه استانداری تهران افزود: سازمان صنعت معدن و تجارت با همکاری جهاد کشاورزی استان از هم اکنون موظف است نسبت به خریداری مرکبات و میوه پایان سال اقدامات لازم را لحاظ کند. 

وی در‌خصوص تولید مرغ گفت: هم اکنون تولید مرغ با افزایش 7 درصدی روبرو است.

ترکی درباره نحوه نرخ گذاری مرغ  گفت:با توجه به اینکه نهادهای دا‌می با ارز مبادله ای تامین می شود کمیته تخصصی تشکیل شده است و قرار است از فردا قیمت آنها بررسی و در هفته آینده در نشست تنظیم بازار نتایج آن بررسی شود.

معاون برنامه و بودجه استان تهران با ابراز تاسف از نحوه رسیدگی به تخلفات و باز‌رسها گفت: بازر‌سیها چندان مطلوب انجام نمی‌ شود و در این بخش با مشکلات گوناگونی روبرو هستیم و بنا بر مصوبات جلسه امروز هفته آینده تخلفات بازرسی ارزیابی و رسیدگی می شود.

ترکی با بیان اینکه قیمت مرغ و تخم مرغ با توجه به قبل از وضعیت بهتری برخوردار است خاطر نشان کرد: باید بازرسی ها مداوم باشد و بر اساس قانون با گران فروشان برخورد شود.  در ضمن اگر با گران فروشانی که 3 بار تخلف کردند برخورد و مغازه آنان پلمپ شود توسط قانون آن مغازه تعطیل شود دیگر با تخلفات گوناگونی روبرو نخواهیم بود.

ترکی با بیان اینکه شماره بازرسی 124 آنطور که باید و شاید برای مردم راه گشا نیست گفت: افراد می تواند با شماره 111 سا‌مد تماس گرفته و شکایت خود را به گوش مسئولین برسانند.

معاون برنامه و بودجه استانداری تهران در خصوص نحوه توزیع مواد خوراکی در آستانه محرم گفت: 11 مرکز توزیع اقلام برای هیئا‌ت در نظر گرفته شده است و فقط برای قند و شکر و روغن بنا بر سهمیه در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

به گفته ترکی شکر به مبلغ 1500 تومان، برنج هندی 3700 ، لپه‌ 3200، عدس 2500، نخود 2400 ، گوشت مرغ 6500  و گوشت قرمز منجمد 28500 ، روغن 16 کیلویی 60 هزار تومان ، و حلب 4.5 کیلو به قیمت 20هزار تومان در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بازار ، تنظیم ، مرکبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار