تلاش برای اتمام مسکن مهر و ارتقای شاخص های عملکردی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از مهمترین اولویت های کاری مدیر کل جدید راه و شهرسازی خراسان رضوی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،معاون امور دولت،مديريت بحران و هماهنگي امور استان هاي وزارت راه و شهرسازي در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل اداره راه و شهر سازی خراسان رضوی، اقدامات انجام شده در حوزه مسکن مهر را مطلوب دانست و افزود: بعضی جاها گفته شده که مسکن مهر قرار است متوقف شود، ولی مسکن از نیازهای اساسی مردم کشور ماست كه وزارتخانه ما 25 درصد کارش ساخت مسکن است و در اين زمينه یک عقب ماندگی بزرگ در این حوزه وجود داشت که خوشبختانه رفع شد و این روال با سازو کارهای جدید در دولت جدید ادامه خواهد یافت.

مجیدی با اشاره به وجود 600 هزار واحد مسکن خالی در تهران گفت: باید برای واحدهای خالی مالیات ببندیم تا نگهداشتن خانه خالی به صرف مالکان نباشد.

مسوول هماهنگی امور استان های وزارت راه و شهرسازی با بیان این که در حوزه حمل و نقل زمینی 220 هزار کیلومتر راه در کشور داریم که 102 هزار کیلومتر آن آسفالته است، گفت: در بدو انقلاب فقط 200 کیلومتر راه روستایی آسفالته داشتیم.

مجیدی طول ریل های فعال قطار در کشور را 10 هزار و 500 کیلومتر عنوان کرد و گفت: در حال ساخت 9 هزار کیلومتر ریل دیگر هستیم.

وي تصريح كرد: در حال حاضر 5/5 درصد حمل و نقل از طریق ریل ها انجام می شود و اگر این میزان را بیشتر کنیم آمار سوانح جاده ای کاهش پیدا می کند.

در ادامه این جلسه نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اجرای حماسه اقتصادی اظهار داشت: نمایندگان مجلس حماسه اقتصادی را بعد از حماسه سیاسی در دستور کار دارند و ما باید به دقت در امور سازندگی کشور برنامه ریزی داشته باشیم.

مهندس سید هاشم بنی هاشمی،افزود: وزارت راه و شهرسازی در بخش راه، رگ های ارتباطی حمل و نقل را ساماندهی می کند و در بخش شهرسازی امور جمعیت را برای استقرار در مراکز جمعیتی، دنبال میکند.

وی گفت: درست است که در شرایط تحریم هستیم، ولی در این شرایط مهندسان یک حرف دارند، اینکه ما می توانیم به اتکای لطف الهی و جامعه مهندسان کشور را بسازیم و از شرایط تحریم به عنوان یک فرصت استفاده کنيم

برچسب ها: اتمام ، مسکن ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.