برداشت و چیدن طلای سرخ از سطح 5500 هکتار مزارع زعفران در شهرستان کاشمر آغاز شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: برداشت محصول زعفران از سطح مزارع کاشمر در حالی آغاز شده که پیش بینی می شود تولید این محصول نسبت به سال گذشته از وضعیت مطلوبی برخوردار باشد.

محمد صوابی با بیان این که در راستای تولید محصول سالم و با کیفیت اقدامات خوبی از سوی جهاد کشاورزی شهرستان انجام شده است افزود: کشاورزان کاشمری امسال با رعایت اصول فنی و کود دهی به موقع و مناسب و آبیاری صحیح با نظر کارشناسان ، محصول خوبی از لحاظ کمی و کیفی برداشت خواهند کرد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به این که متوسط برداشت از هر هکتار مزارع زعفران شهرستان سه کیلو سرگل است خاطر نشان کرد: با توجه به وجود 5200 هکتار زمین باور در این شهرستان پیش بینی می شود 15 هزار و 600 کیلو زعفران سرگل برداشت شود.

وی تصریح کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ضمن صدور و توزیع اطلاعیه های آموزشی فرآوری بهداشتی زعفران نسبت به برگزاری دوره های آموزشی در سطح روستاها و نیز ایجاد دو کارگاه فرآوری بهداشتی با همکاری شورای ملی زعفران در سطح شهرستان اقدام کرده است.

صوابی با تاکید بر این که در حال حاضر مهم ترین دغدغه کشاورزان نوسانات قیمت و بالا رفتن هزینه های تولید شامل نیروی کارگری و نهاده های مورد نیاز است ابراز امیدواری کرد با ثبات قیمت محصولات کشاورزی شاهد تولید محصولات کشاورزی بیشتری خواهیم بود/س 

برچسب ها: چیدن ، طلای ، سرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.