مدیر پیشگیری و ارتقاء سلامت اجتماعی سازمان رفاه شهرداری تهران از تعیین موضوع های محوری در فعالیت های مناسبتی خبر داد و گفت: می خواهیم اثربخشی ارائه خدمات مردم در برنامه های مناسبتی را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دکتر محمد هادی کبیری گفت: برنامه های مناسبتی فرصت مناسبی برای حساس کردن جامعه نسبت به موضوعات و آسیب های موجود است؛ به طوری که باید فرصتی ایجاد کنیم تا جامعه بتواند در راستای حل مسائل شهر، نقش خود را ایفا کند.

کبیری با تاکید بر اینکه بسیاری از افراد جامعه در هر جایگاهی علاقه مند به فعالیت های تخصصی برای آسیب دیدگان در کلانشهر تهران هستند، افزود: در حال حاضر در خانه رفاه اجتماعی سرای محلات شاهد حضور قشرهای مختلف از پزشک گرفته تا کارمند و هنرمند هستیم که می خواهند برای قشر آسیب دیده جامعه فعالیت ثمربخشی انجام دهند و همین مسئله گواه آن است که شهرداری باید در این عرصه حضور پیدا کندو به آن جهت دهد.

مدیر پیشگیری و ارتقاء سلامت اجتماعی سازمان رفاه شهرداری تهران یکی از فرصت هایی که به تازگی ایجاد شده است را رستوران های سطح تهران عنوان کرد و گفت: در هفته رستوران گردی تنها به تعداد محدودی کودک یک وعده غذای رستورانی داده نشد بلکه در گامی بزرگ برای نخستین بار از این برنامه بهره برداری شد تا مردم وضعیت کودکان کار و خیابان را از نزدیک ببینند و بدین ترتیب رستوران ها به پایگاهی برای اطلاع رسانی بدل شدند.

وی با بیان اینکه هفته رستوران گردی شروعی برای یک برنامه دراز مدت است ، در این رابطه اظهار کرد: از این پس فعالیت های شهرداری با رستوران دارهای تهران جنبه تخصصی پیدا می کند و به نوعی هر رستورانی که در این طرح مشارکت کند به یک سرای محله تبدیل می شود که طی آن برخی از داوطلبان ارائه دهنده خدمات شهری از طریق رستوران ها و از میان مشتری های آنها شناسایی می شوند و حتی ارائه یک وعده غذای گرم هم با برنامه ریزی مجموعه رستوران دارها به شکل هدفمند برای کودکان کار و خیابان صورت می گیرد.

کبیری افزود: در این برنامه نقش شهرداری در قالب پشتیبان و هدایت کننده است به طوری که هر رستورانی که در این طرح مشارکت می کند با نزدیکترین سرای محله مرتبط می شوند و بدین ترتیب در یک شبکه گسترده علاوه بر تامین غذا ، مسائل مراقبتی همانند سلامت کودکان کار و خیابان ، ایجاد فرصت شغلی برای خانواده های کودکان کار و خیابان و ... در دستور کار قرار می گیرد تا بدین ترتیب برنامه ای پایدار از درون یک برنامه مناسبتی شکل بگیرد.
انتهای پیام/
برچسب ها: اثربخش ، افزایش ، رفاه ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار