مستند «وقتي ابرها پايين مي‌آيند» با نويسندگي و كارگرداني معين كريم‌الديني، جمعه ساعت 21 و 30 دقيقه، از شبكه دو پخش مي‌شود.

به گزارش حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، اين مستند با موضوع زندگي شيعيان در شهر محمودآباد هند و برگزاري مراسم عزاداري امام حسين(ع) در ايام محرم الحرام و عاشوراي حسيني در شبكه الكوثر توليد شده است.

در اين مستند، معين كريم‌الديني وارد  سرزمين ناشناخته‌اي مي‌شود و در آن‌جا آييني را به تصوير مي‌‌کشد. او تلاش مي‌كند اين فيلم را طوري بسازد كه صرفا براي مخاطب آشنا با آيين عاشورا نباشد و حتي تماشاگري كه براي اولين بار نام حضرت امام حسين(ع) را مي‌شنود نيز از آن لذت ببرد .

اين كارگردان، نويسنده و پژوهشگر به هندوستان، به پايگاه دومين جمعيت بزرگ شيعه مي‌رود و سعي مي‌كند همچون ناظري بي‌طرف، آيين عزاداري براي سيدالشهدا و يارانشان را در قلعه محمودآباد هند به تصوير بكشد و به تبيين احساس شيعيان جهان به شخصيت مقدس امام حسين(ع) و يارانش بپردازد .

«وقتي ابرها پايين مي‌آيند» در بسياري از جشنواره‌ها حضور داشته ودر بخش‌هاي مختلف موفقيت‌هاي بسياري را كسب كرده است.

هم‌چنين شبكه دو مراسم عزاداري اي با نام «احلي من العسل» را در مدارس سراسر كشور برگزار مي‌كند.

گفتنی است؛  سوگواره«احلي من العسل» با موضوع شهادت فرزندان امام حسن(ع) در واقعه عاشورا و با هدف الگودهي به جوانان امروز ساعت 10 صبح در مدارس سراسر كشور برگزار مي‌شود .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار